Στην διοίκηση του ΟΣΕ έριξε την ευθύνη για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην ενίσχυση του οργανισμού με ανθρώπινο δυναμικό ο Χρήστος Σταϊκούρας, ενημερώνοντας την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή για το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
«Θέλουμε περισσότερους αλλά υπάρχουν κι άλλες ανάγκες στη χώρα, παίρνουμε 117 άτομα τακτικό προσωπικό σε διάφορες ειδικότητες και επιπλέον 100… τρέχει η διοίκηση του ΟΣΕ να καλύψει το χαμένο έδαφος, έχουμε καθυστερήσεις και έχω ζητήσει από τη διοίκηση να τις καλύψει άμεσα», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανακοινώνοντας επίσης οτι ότι έως το τέλος του έτους θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο για το νέο ενιαίο σιδηροδρομικό φορέα.
Στην ομιλία του έκανε λόγο για 18 παρεμβάσεις με στόχο την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου, ενώ –όπως είπε- η συνολική αναδιοργάνωση του σιδηροδρομικού τομέα χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και θα υλοποιηθεί πλήρως μέχρι το τέλος του 2025. Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 1,2 δισ. για νέες υποδομές.
Σχετικώς με το ζήτημα των αφύλακτων διαβάσεων και των δένδρων κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, ο υπουργός το χαρακτήρισε «τεράστιο πρόβλημα» και ενημέρωσε ότι εξασφαλίστηκε η αναγκαία χρηματοδότηση για να γίνει, για πρώτη φορά, η αντικατάσταση 90 αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) παλαιάς τεχνολογίας, συνολικού κόστους 25 εκατ. ευρώ. Επίσης προσέθεσε ότι τα σχετικά τεύχη και οι τεχνικές προδιαγραφές ολοκληρώνονται τις επόμενες εβδομάδες, προκειμένου να δημοσιευτεί ο διαγωνισμός.
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος της βλάστησης και των δένδρων σημείωσε ότι εξασφαλίστηκαν οι αναγκαίοι πόροι και ότι ήδη υπογράφεται, τις επόμενες εβδομάδες, η πρώτη από τις δύο συμβάσεις, ενώ η δεύτερη θα υπογραφεί τον επόμενο μήνα. Υπογράμμισε ακόμη ότι το συνολικό κόστος των δύο συμβάσεων ανέρχεται στο ύψος των 5,8 εκατ. ευρώ για διάρκεια δύο ετών.
«Η κατάσταση του ελληνικού σιδηρόδρομου έχει τις γνωστές παθογένειες, χρειάζεται επιμονή, καθώς οι αλλαγές δεν μπορούν να υλοποιηθούν από τη μια ημέρα στην άλλη», είπε και έστειλε μήνυμα προς όλους τους εμπλεκόμενους στην αλυσίδα του σιδηροδρομικού έργου προκειμένου να επιδείξουν ατομική και συλλογική ευθύνη, ώστε συμπληρωματικά με τις νέες τεχνολογίες, να αναβαθμιστεί η ασφάλεια των μεταφορών.
Newsroom Aθήνα 9.84