Το υπουργείο Οικονομικών κινείται με γνώμονα την αυστηροποίηση της διαδικασίας και των προθεσμιών για την τοποθέτηση των ειδικών ταμπελών στο εσωτερικό των ταξί, με τις οποίες οι επαγγελματίες θα ενημερώνουν τους πολίτες για την υποχρέωση αποδοχής πληρωμών και μέσω POS όπως προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση.
Στην Κοινή Υπουργική Απόφαση προβλέπεται, παράλληλα, η υποχρέωση διανομής των ειδικών ταμπελών από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί (ΠΟΕΙΑΤΑ) και σε περίπτωση άρνησης της, τότε προβλέπεται η διανομή τους από τα κατά τόπους σωματεία.
Για όσα σωματεία αρνηθούν και αυτά να διευκολύνουν τους εκμεταλλευτές ταξί, παραλαμβάνοντας και διανέμοντας σε αυτούς τις ταμπέλες που έχει παράξει η ΑΑΔΕ, τότε προβλέπεται η υποχρέωση παραγωγής ταμπελών από τους ίδιους τους υπόχρεους ιδιοκτήτες ταξί, με δική τους χρέωση και σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχει ορίσει η ΑΑΔΕ.
Όσοι ιδιοκτήτες ταξί αρνηθούν να συμμορφωθούν με τις προβλέψεις του νόμου τότε προβλέπεται η επιβολή προστίμου 1.000 ευρώ ανά παράβαση.
Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης υλοποιώντας στο ακέραιο τις κυβερνητικές αποφάσεις δήλωσε : «Κανείς δεν είναι υπεράνω του νόμου! Οι εκπρόσωποι των ταξί είχαν την υποχρέωση να παραλάβουν και στη συνέχεια να διανείμουν την ειδική σήμανση που ενημερώνει τους πελάτες για την υποχρέωση αποδοχής πληρωμών και μέσω POS. Η άρνηση παραλαβής των σημάνσεων -που δωρεάν παρήγε για τους επαγγελματίες ταξί η ΑΑΔΕ- πρακτικά σημαίνει άρνηση εφαρμογής της νομοθεσίας.
Δεν θα γίνω απλός παρατηρητής της παρανομίας ούτε είμαι πρόθυμος στο να κλείνω τα μάτια σε περιπτώσεις άρνησης εφαρμογής του νόμου. Για αυτό και προχωρούμε σε αυστηροποίηση των προθεσμιών και της συνολικής διαδικασίας προκειμένου το πολύ σε 5 εβδομάδες από σήμερα, οι επαγγελματίες ταξί να έχουν υλοποιήσει την υποχρέωση τους. Μια υποχρέωση που ισχύει άλλωστε σε πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης!».
Η κόντρα είχε ξεσπάσει μεταξύ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΤΑΞΙ και του υπουργείου Οικονομικών για το ειδικό αυτοκόλλητο σήμα στα ταξί με το οποίο οι πελάτες ενημερώνονταν ότι ο οδηγός υποχρεούται να δέχεται πληρωμές με κάρτα και να εκδίδει απόδειξη.
Η Ομοσπονδία αρνήθηκε να παραλάβει από την ΑΑΔΕ τα ειδικά σήματα. Μάλιστα, τα χαρακτήρισε «έκτρωμα» αφού θεωρεί ότι έχουν πολύ μεγάλη διάσταση και είναι επικίνδυνα για την ασφάλεια των πελατών.
Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και η ΑΑΔΕ προώθησαν νέα ρύθμιση για την παραλαβή του αυτοκόλλητου σήματος από τους οδηγούς ταξί και να ορίζει νέα διαδικασία και νέα προθεσμία για την επικόλληση του σήματος στα ταξί.
Σημειώνεται ότι τα POS επεκτάθηκαν σε 35 κλάδους της οικονομίας μεταξύ των οποίων και τα ταξί με στόχο τον περιορισμό της φοροδιαφυγής αλλά και τη διευκόλυνση των καταναλωτών. Παραδοσιακά, ο κλάδος των ταξί εμφανίζεται με χαμηλές δηλώσεις εισοδήματος.
Ειδικότερα, στις φετινές φορολογικές δηλώσεις εμφάνισαν μέσο μηνιαίο εισόδημα 545 ευρώ με τους περισσότερους να φορολογούνται με βάση το τεκμαρτό εισόδημα και να καλούνται να πληρώσουν φόρο 1.481 ευρώ κατά μέσο όρο.
Η υπουργική απόφαση που αφορά στο ειδικό αυτοκόλλητο σήμα ορίζει ότι ο καταναλωτής που λαμβάνει υπηρεσίες από ταξί ενημερώνεται σχετικά με την αποδοχή μέσων πληρωμής με κάρτες πληρωμών μέσω αυτοκόλλητης ταμπέλας, που πρέπει να τοποθετηθεί στο τζάμι της πίσω δεξιάς πόρτας του οχήματος. Οι οδηγοί ταξί θα πρέπει να προμηθευτούν το αυτοκόλλητο σήμα που έχει εκδώσει η ΑΑΔΕ από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί και να το έχουν επικολλήσει στο όχημα εντός τριών εβδομάδων από την παραλαβή τους από την Ομοσπονδία.
Το αυτοκόλλητο σήμα διαστάσεων 25Χ12cm αναγράφει στα ελληνικά και στα αγγλικά τα εξής:
1. Ο οδηγός υποχρεούται:
Να εκδίδει απόδειξη στο τέλος της διαδρομής
Να δέχεται πληρωμή με κάρτα
2. Ο πελάτης ΔΕΝ υποχρεούται:
Να πληρώσει με μετρητά
Να πληρώσει, πριν λάβει τη νόμιμη απόδειξη
Πάντως, ιδιοκτήτες και οδηγοί ταξί δηλώνουν ακόμα και σήμερα , μετα τις τελευταίες εξελίξεις , ότι δεν είναι αρνητικοί στη σήμανση «για τη σωστή ενημέρωση του επιβάτη» αλλά είναι «κάθετα αρνητικοί στην συγκεκριμένη σήμανση, η οποία λόγω μεγέθους και τοποθεσίας επικόλλησης είναι ξεκάθαρα επικίνδυνη ως προς την καλή οδική συμπεριφορά των συναδέλφων και θέτουν σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών, λόγω του ότι κόβουν μεγάλο μέρος από το οπτικό πεδίο του εκάστοτε οδηγού, κρύβοντας την ορατότητα από την πίσω δεξιά πόρτα και για αυτούς τους λόγους αρνούμαστε την παραλαβή των αυτοκόλλητων ταμπελών προς επικόλληση στα οχήματα ταξί».
Σε κάθε περίπτωση όμως , επειδή με τα POS χτυπιέται στην ρίζα η όποια φοροδιαφυγή, από το υπουργείο Οικονομικών λένε ότι είναι αποφασισμένοι να μην κάνουν στο ελάχιστο πισω , σε αποφάσεις που κινούνται προς την κατεύθυνση δίκαιης φορολόγησης ολων των κλάδων της οικονομικής ζωής , κυρίως δε αυτών που παρουσιάζουν, δυσανάλογα χαμηλά , εισοδήματα για φορολόγηση .