Κούρεμα οφειλής, προσαύξηση με βάση τη διαφορά του επιτοκίου ελβετικού φράγκου και ευρώ και υπογραφή νέας σύμβασης σε ευρώ για την αναχρηματοδότηση εναπομένουσας οφειλής , είναι οι αποφάσεις στις οποίες φαίνεται να καταλήγει η κυβέρνηση για τους δανειολήπτες με ρήτρα ελβετικού φράγκου , που έχουν υποστεί μεγάλη ταλαιπωρία επι μακρόν .
Στις αρχές του νέου έτους αναμένεται να δοθεί λύση για περίπου 20.000 στεγαστικά δάνεια αποτιμημένα σε ελβετικό φράγκο που δόθηκαν κατά κύριο λόγο την τριετία 2006-2008. Οι συζητήσεις του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης με τις τράπεζες για να δοθεί τελική λύση δεν έχουν καταλήξει, είναι όμως σε προχωρημένο επίπεδο και οι σχετικές ανακοινώσεις εκτιμάται πως δεν θα αργήσουν να έρθουν.
Τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο αποτέλεσαν δημοφιλή επιλογή την περίοδο πριν από την οικονομική κρίση, εξαιτίας των χαμηλών επιτοκίων. Ωστόσο, η ενίσχυση του ελβετικού φράγκου οδήγησε σε αύξηση του χρέους, επιβαρύνοντας σημαντικά τους δανειολήπτες.
Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι όσες υποθέσεις δανειοληπτών σε ελβετικό φράγκο έφτασαν µέχρι το Ανώτατο ∆ικαστήριο δεν έχουν δικαιωθεί, με τον Αρειο Πάγο να τονίζει ότι οι δανειολήπτες είχαν ενημερωθεί πως συνάπτουν δάνειο που φέρει τον κίνδυνο της συναλλαγματικής ισοτιμίας. Την ίδια ώρα, τρεις χώρες (Πολωνία, Ουγγαρία, Κροατία) έχουν δικαιώσει τους συγκεκριμένους δανειολήπτες, θέτοντας πλαφόν στα επιτόκια και τις δόσεις ή προσφέροντας τη δυνατότητα να µμετατραπούν τα δάνεια στο τοπικό νόµισµα. Στην συγκεκριμένη κατηγορία πολιτών ανήκουν χιλιάδες δανειολήπτες και πολλά θα εξαρτηθούν και από τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης.
ΔΙΟΔΙΑ – ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ
Οι αλλαγές στους τιμοκαταλόγους ισχύουν , όπως και πέρσι, από την πρωτοχρονιά , με τις αυξήσεις να ξεκινούν από τα 0,10 ευρώ.
Οι αυξήσεις προέκυψαν με τις ρυθμίσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την κατανομή της αύξησης του 2023 στα έτη 2024 έως 2026. Οι πίνακες με τις νέες τιμές περιλαμβάνουν την τιμαριθμική αναπροσαρμογή του 2024 κατά τα προβλεπόμενα στη Σύμβαση Παραχώρησης της κάθε εταιρείας που διαχειρίζεται τα διόδια.
Η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, που περιλαμβάνει 11 σταθμούς διοδίων, αυξήθηκε στα 32,15 ευρώ από 30,45 ευρώ που ήταν την προηγούμενη χρονιά .
Η διαδρομή Αθήνα – Πάτρα αυξήθηκε στα 13,30 ευρώ από 12,60 ευρώ.
Η διαδρομή Αθήνα – Ιωάννινα μέσω της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου θα κοστίζει πλέον 42,35 ευρώ από 41 ευρώ.
Οι νέες τιμές είχαν ήδη ανακοινωθεί για τους περισσότερους αυτοκινητοδρόμους, όπως ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η Ολυμπία Οδός, η Νέα Οδός, η Κεντρική Οδός και ο Μορέας.
Η Αττική Οδός δεν θα αυξήσει τις τιμές φέτος, καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα το πρώτο έτος της νέας σύμβασης παραχώρησης.