Πολλές συζητήσεις έχουν προκληθεί από το άρθρο του Νικου Μανεσιωτη στην Κυριακάτικη ONE VOICE
“Καναλάρχης ο Νίκος Χαρδαλιάς, στην πλάτη του Μητσοτάκη, και χωρίς την έγκριση του Μαξίμου.
Για 200 χιλιάδες περίπου εγκαταλείπει η ΜΜΕ Wide Media το AtticaTV.
Τέλος το «κανάλι του ΣΥΡΙΖΑ». Ο Σωκράτης Φάμελλος, όμως, παρακαλάει τους αριστερούς πολίτες να καλύψουν την αύξηση κεφαλαίου των
3,5 εκατομμυρίων της ;Αυγής.
Τρεις ειδήσεις σε ένα αποκαλυπτικό ρεπορτάζ. Για αυτό τις προτάσσω ξεχωριστά. Την ώρα που έγραφα το θέμα, Παρασκευή περίπου στις 2 μ. μ.,
δεν είχε διαρρεύσει στον Τύπο τίποτα. Για αυτό μιλάω για αποκαλυπτικό. Από την Παρασκευή, βεβαίως, έως την Κυριακή ο δρόμος είναι μακρύς.
Πάω τώρα στην ουσία.
Έχει λύσει όλα τα προβλήματα της Αττικής ο Χαρδαλιάς και είπε να το παίξει καναλάρχης "νοικιάζοντας" το Attica TV το οποίο ανήκει στον
Δήμο Ασπροπύργου. Γιατί καίγεται ένας περιφερειάρχης να γίνει καναλάρχης; Η Αττική, πάντως, άρχισε ήδη να καίγεται, κύριε Χαρδαλιά, κι ακόμα είμαστε στον Μάη. Λεφτά, όμως,
υπάρχουν στην Περιφέρεια για την προσωπική ατζέντα σας. Το 48% σας ψήφισε για να έχει η Περιφέρεια κανάλι, κ. Νίκο; Με το τηλεοπτικό κανάλι θα έλθει κοντά στον πολίτη η Περιφέρεια,
κύριε Νίκο; Με το Attica TV θα έλθει στο μυαλό του πολίτη η προσωπική ατζέντα σας.
Η πολιτική λεπτομέρεια που αποκαλύπτω ανάμεσα στα άλλα. Ο Χαρδαλιάς κλείνει το deal χωρίς καν να ενημερώσει το Μαξίμου. Με το οποίο οι σχέσεις έχουν προ καιρού διαρραγεί. Και
είναι βέβαιο ότι στο Μαξίμου δεν (θα) αρέσει καθόλου η κίνηση αυτή του Περιφερειάρχη. Άλλωστε, προσωπικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε μπλοκάρει ανάλογη κίνηση του προηγούμενου
Περιφερειάρχη. Με 200 χιλιάρικα αναλάμβανε και αυτός το πρόγραμμα του Attica TV. Ο Πατούλης, ωστόσο, οπισθοχώρησε.
Άλλη μια αποκάλυψη. Τα 200 χιλιάρικα που θα δίνει κάθε χρόνο η Περιφέρεια αφορούν οκτάωρο ενημερωτικό πρόγραμμα. Όπως καταλαβαίνουμε όλοι μας, με πρώτο το πρωθυπουργικό γραφείο,
επί 8 ώρες καθημερινώς οι πολίτες της Αττικής και όχι μόνο θα… ενημερώνονται για το πόσο ικανός Περιφερειάρχης είναι ο κύριος Χαρδαλιάς. Τι έργα κάνει στην πολιτική προστασία, στις υποδομές,
στην κοινωνική πολιτική, στον πολιτισμό, στο περιβάλλον κ.λ.π. Για την υλοποίηση της στρατηγικής αυτής θα δουλέψει το ανθρώπινο δυναμικό της Περιφέρειας (εκπομπές, δελτία
ειδήσεων, ντοκιμαντέρ κ.α.). Τον λόγο έχει πλέον, μετά τις σημερινές αποκαλύψεις μας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Στην πλάτη του οποίου ξεδιπλώνει ο Χαρδαλιάς το σχέδιο του.
-Και τώρα τι κάνουμε, κύριε Φάμελλε-
Αν και τους τελευταίους μήνες το Attica TV είχε κατεβάσει τους αντιπολιτευτικούς τόνους του, ιδίως μετά το ξεμπλοκάρισμα των έργων στην
Θεσσαλία, η αλήθεια είναι ότι ο σταθμός αποτελούσε ένα από τα ελάχιστα… καταφύγια ενημέρωσης των πολιτών που δεν γουστάρουν το
"Μητσοτάκης, μέχρι να δύσει ο ήλιος του Πορτοσάλτε. Ήταν μια από τις ελάχιστες φιλικές φωνές για την κεντροαριστερά και τον ΣΥΡΙΖΑ ειδικότερα. Για αυτό είχε βρεθεί συχνά στο
επίκεντρο πολιτικών αντιπαραθέσεων. Το έργο από πλευράς Κουμουνδούρου το γνωρίζουμε. Μόλις ξυπνήσουν εκεί και μάθουν τι συμβαίνει θα αρχίσουν τις καταγγελίες για
«πολιτικό έλεγχο της ενημέρωσης» και για «πειρατεία» σε ένα μέσο που διαχρονικά προέβαλλε προοδευτικές φωνές. Αλλά, θα μείνουν με τις φωνές. Απογοητεύοντας ακόμα περισσότερο τους προοδευτικούς πολίτες και την
κοινωνική βάση του ΣΥΡΙΖΑ η οποία με μελαγχολία θα βλέπει μπροστά της μια ακόμα βαριά πολιτική και επικοινωνιακή ήττα!
Ας μην ανησυχούν, όμως. Ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει αύξηση
μετοχικού κεφαλαίου 3,5 εκατομμύρια ευρώ. Για
να σώσει τα… κομματικά μέσα ενημέρωσης.
Βλέπετε οι άνθρωποι θέλουν να δίνουν γραμμή
στα ΜΜΕ. Να περνούν χωρίς δεύτερη κουβέντα
τις ντιρεκτίβες τους. Για αυτό δεν θέλουν να
ακούν για παραταξιακά μέσα ενημέρωσης.
Χρηματοοικονομικά υγιή, κερδοφόρα και με
βαθειά- ισχυρή πολιτική παρέμβαση.
Την διάσταση ποιους κανόνες διαφάνειας και
εταιρικής διακυβέρνησης τηρεί η αύξηση αυτή θα
το συζητήσουμε εκτενώς τις επόμενες ημέρες.
-Γιατί αποχωρεί η ΜΜΕ Wide Media;-
Καίριο το ερώτημα.
Προφανώς, έχουν διαπραχθεί σοβαρά σφάλματα
στρατηγικής και τακτικής από την εταιρεία. Τα
μικρά διαφημιστικά έσοδα δεν κάλυπταν τα
έξοδα. Ενδεχομένως, να μην βγήκαν οι στόχοι που
είχε θέσει αναλαμβάνοντας προ τριετίας το
πρόγραμμα του σταθμού. Μπορεί, παράλληλα, οι
πιέσεις του Μαξίμου να έγιναν αφόρητες στην
ηγεσία της. Υπάρχει ακόμα η περίπτωση να μην
συντρέχουν πια οι λόγοι που οδήγησαν την
εταιρεία στην συνεργασία με τον Δήμο
Ασπροπύργου. Πιθανώς, να υπάρχει κάτι άλλο
που ακόμα δεν έχουμε μάθει.
Εξάλλου, η ΜΜΕ Wide Media έχει στην ιδιοκτησία
της και άλλο περιφερειακό -με άδεια για την
Αττική- τηλεοπτικό σταθμό. Το Action. Το οποίο σε
αντίθεση με το "συριζαίκο" Attica στέκεται χωρίς
φόβο και χωρίς πάθος στο πλευρό του Κυριάκου
Μητσοτάκη.
Κλείνω με μια αποκάλυψη που αφορά τους
εργαζόμενους του Attica οι οποίοι δεν ήταν και
λίγοι. Αντιθέτως, μάλλον, κάποιοι είχαν
παραφορτώσει με προσωπικό το κανάλι.
Πρόθεση της ΜΜΕ Wide Media αποτελεί η
εθελούσια έξοδος, ενώ ένα μέρος των
εργαζόμενων θα μετακινηθεί στο Action.”