Το τελευταίο διάστημα μεγάλα έργα, για τα οποία ακούγαμε αλλά δεν τα βλέπαμε να ξεκινούν, παίρνουν θέση στη γραμμή της εκκίνησης. Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού έρχονται στο προσκήνιο, με τη λεωφόρο Κύμης να κόβει πρώτη το νήμα εντός του 2021, ενώ το 2022 είναι η χρονιά των αποφάσεων για τις επεκτάσεις προς Ραφήνα, Λαύριο, Ηλιούπολη. Συγχρόνως, στο κάδρο μπαίνουν οι επεκτάσεις του προαστιακού, αλλά και του μετρό στο Ίλιον το 2022.
Το παζλ των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, ξεκινά να συντίθεται με την επέκταση της λεωφόρου Κύμης, με τη μεγαλύτερη υπόγεια αστική σήραγγα, μήκους 2,1 χλμ., η οποία και θα «πέσει» ουσιαστικά μες τον αστικό αυτοκινητόδρομο. Αυτή θα φτάνει ως την εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας στο ύψος της Λυκόβρυσης, με στόχο να αποσυμφορήσει τον κόμβο της Μεταμόρφωσης που σήμερα είναι απροσπέλαστος κατά τις ώρες αιχμής, όπως και την έξοδο προς Λαμία και Πειραιά.
Από εκεί και πέρα, το 2022, είναι το έτος που θα κρίνει την πορεία των υπόλοιπων επεκτάσεων, με έμφαση σε αυτές προς τα δύο λιμάνια της Αττικής, σε Λαύριο και Ραφήνα. Αυτές μάλιστα θα «τρέχουν» παράλληλα με τις σιδηροδρομικές συνδέσεις, που δεν είναι άλλες από τις επεκτάσεις του προαστιακού.
Υπενθυμίζεται ότι στον προγραμματισμό των έργων νέας γενιάς της ΕΡΓΟΣΕ, συνολικού ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που θα προχωρήσουν με ανταγωνιστικό διάλογο συμπεριλαμβάνονται τα δύο έργα, με προϋπολογισμό 380 εκατ. για τη σύνδεση του λιμανιού της Λαυρεωτικής και 300 εκατ. ευρώ για της Ραφήνας.
Στην περίπτωση δε της σύνδεσης της Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, εξετάζονται δύο εναλλακτικές χαράξεις, οι οποίες θα μπορούσαν να εφαρμοστούν ακόμα και συνδυαστικά. Η πρώτη αφορά στη σύνδεση του υφιστάμενου σταθμού «Παλλήνη» μέσω του ήδη κατασκευασμένου σιδηροδρομικού διαδρόμου της οδού Σταυρού-Ραφήνας, ενώ η δεύτερη αφορά τη σύνδεση από το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και συγκεκριμένα από τη βόρεια έξοδό του προς τη Ραφήνα.
Μια ακόμα σημαντική επέκταση της Αττικής Οδού, αφορά στην υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, που θα επιτρέψει να γίνει η Βουλιαγμένης δρόμος ελευθέρας ροής.
Η Αθήνα μπαίνει σε μια νέα εποχή τα επόμενα χρόνια .