Είναι εκπεφρασμένη η βούληση του πρωθυπουργού για την ταχύτατη αντιμετώπιση των συνεπειών της τεράστιας καταστροφής στην Θεσσαλία .
Είναι γνωστο ότι η συνολική αποκατάσταση των ζημιών του “Daniel” και του “Elias” θα ξεπεράσει τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Από αυτά, τα 1,4 δισεκατομμύρια αφορουν μόνο τις οδικές, τις σιδηροδρομικές υποδομές, καθώς και την αποκατάσταση των σχολείων. Η προσπάθεια η οποία έγινε, υπακούει σε έναν κεντρικό κανόνα: να μην αισθάνεται κανείς πολίτης της Θεσσαλίας, όσο γεωγραφικά απομονωμένος και αν είναι, ότι δεν έχει τη φροντίδα του κεντρικού κράτους.
Σύμφωνα με τις οδηγίες του πρωθυπουργού έχει γίνει ήδη η προσωρινή ανάταξη του δικτύου και ως τα τέλη του 2025 όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο θα παραδοθεί σε μια κατάσταση καλύτερη, και ανθεκτικότερη από ό,τι ήταν πριν.
1,4 δισεκατομμύρια ευρώ, είναι τα κόστη για τα συγκεκριμένα , από τα οποία τα 600 εκατομμύρια προέρχονται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης. Τα υπόλοιπα είναι πόροι του ΕΣΠΑ αλλά και του κρατικού προϋπολογισμού.
Η κυβέρνηση θεωρεί ότι η αποκατάσταση της Θεσσαλίας είναι ένα έργο εθνικής εμβέλειας, το οποίο απαιτεί και προτεραιοποίηση πόρων αλλά και ενασχόληση όλων των υπουργείων .
Στο μεταξύ ο εκπρόσωπος της ολλανδικής εταιρείας που συνέταξε το master plan, μιλαει συνέχεια για το 90% του προγράμματος που είναι κοινο με τα αιτήματα των φορέων της πληγείσας περιοχής , αλλά και της τοπικής αυτοδιοίκησης .
Τόσο ο πρωθυπουργός , στις επισκέψεις του στην περιοχή , οσο και οι εξειδικευμένοι επιστήμονες έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για την εξάντληση των υδάτινων πόρων της Θεσσαλίας, ενώ κοινή πεποίθηση ολων είναι να αναληφθούν οι ευθύνες –μεσοπρόθεσμα, μακροπρόθεσμα–, για να μην γίνει ζημιά στην Θεσσαλία , από την εξάντληση των υπόγειων υδάτινων πόρων .
Με βάση την καταγραφή των ζημιών, για τις πληγείσες περιοχές, οι πόροι θα διατεθούν ως εξής:
33% του ποσού στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας,
25% στην Περιφερειακή ενότητα Τρικάλων,
21% στην Περιφερειακή ενότητα Καρδίτσας,
9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Λάρισας,
9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Ευβοίας και
2% στην Περιφερειακή ενότητα Φθιώτιδας.
Σύμφωνα με την ειδική διάταξη που ψηφίστηκε στη Βουλή και επιτρέπει την υλοποίηση έργων μεγάλης σημασίας σε συντομότερο χρόνο, εκτιμάται ότι η συμβασιοποίηση των έργων θα έχει γίνει μέσα στο καλοκαίρι, ενώ στο σκέλος που αφορά την αποκατάσταση των σχολικών μονάδων, έχει ήδη συντελεστεί σημαντική πρόοδος.