Μία ακόμα ψηφοθηρική διάταξη υιοθετείται με το άρθρο 61, με το οποίο προβλέπεται η παράταση συμβάσεων ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου προσωπικού της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Τον Οκτώβριο του 2021 προσελήφθησαν μέσω ΑΣΕΠ 200 περίπου πτυχιούχοι υψηλών προσόντων στους κλάδους Πληροφορικής, Οικονομικού και Μηχανικών στην Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και στη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων με σκοπό την υλοποίηση και παρακολούθηση των μεταρρυθμιστικών προγραμμάτων και έργων δημοσίων επενδύσεων της που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Έκτοτε, η συμβολή των εν λόγω υπαλλήλων στην υλοποίηση πολυάριθμων και ιδιαίτερα απαιτητικών έργων και συμβάσεων υπήρξε ουσιαστική, καθώς έχουν συσσωρεύσει την απαραίτητη νομική και διοικητική τεχνογνωσία, ώστε να ανταπεξέλθουν στις σχετιζόμενες σύνθετες διαδικασίες.
Η παράταση των συμβάσεων εργασίας τους κρίνεται αρχικά ως θετική για την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, ως προς τις διαρκείς ανάγκες περαιτέρω ψηφιοποίησης των διαδικασιών της και προμήθειας τεχνολογικά εξελιγμένων μέσων έρευνας και δίωξης.
Ωστόσο η παράταση των συμβάσεων εργασίας δεν μπορεί να είναι η λύση κάλυψης των αναγκών του Δημοσίου και μάλιστα για κρίσιμες θέσεις με προσωπικό υψηλών προσόντων.
Το κόμμα μας προτείνει ως μόνιμη και δίκαιη λύση, την Προκήρυξη Διαγωνισμού ΑΣΕΠ ειδικά για τις παραπάνω θέσεις, με ισχυρή μοριοδότηση της προϋπηρεσίας του προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, ώστε να καλύψουν σε μόνιμη βάση τα κενά στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Ένας ακόμα λόγος που το κόμμα μας δεν υποστηρίζει τις παρατάσεις συμβάσεων ορισμένου χρόνου είναι ότι ενδεχομένως υπάρχουν και νομικά κωλύματα. Συγκεκριμένα στο Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθ. 164/2004 (το οποίο καταθέτουμε στα πρακτικά της Βουλής) σχετικά με τις συμβάσεις ορισμένου χρόνου στον Δημόσιο Τομέα, στα άρθρα 5 και 6 τίθενται απαγορεύσεις επί των διαδοχικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου στον Δημόσιο Τομέα, ενώ δεν επιτρέπεται ο συνολικός χρόνος τους να ξεπεράσει τους 24 μήνες.
Οι απαγορεύσεις που θέτει το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθ. 164/2004 θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη από την κυβέρνηση, διότι υπάρχει ενδεχόμενος κίνδυνος οι παρατάσεις των συμβάσεων ορισμένου χρόνου να κριθούν άκυρες από τους επιτρόπους του Ελεγκτικού Συνεδρίου και να μην είναι δυνατή τόσο η παραμονή όσο και η πληρωμή του εν λόγω προσωπικού.
Του Ανδρέα Βορύλλα Βουλευτή ΝΙΚΗ Β2 Δυτικού Τομέα Αθηνών