Σε εορταστικό κλίμα η Θεσσαλονίκη εγκαινίασε το Μετρό, ένα από τα μεγαλύτερα και πιο πολυαναμενόμενα έργα στην ιστορία των δημόσιων έργων στην Ελλάδα.
Σχεδόν 38 χρόνια μετά, από την ημέρα που ο τότε δήμαρχος Θεσσαλονίκης Σωτήρης Κούβελας οραματίστηκε τη δημιουργία του έργου, το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν είναι πλέον… ανέκδοτο, καθώς σήμερα γίνεται γεγονός.
Η πόλη της Θεσσαλονίκης περνά σε νέα «τροχιά», με το Μετρό να αλλάζει την καθημερινότητα 250.000 πολιτών.
«Σήμερα μιλάει από μόνο του το ίδιο το έργο, το πιο σύγχρονο της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη. Το είπαμε και το κάναμε, ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας και ολόκληρης της Ελλάδος», δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στα εγκαίνια.
Μάλιστα, προανήγγειλε ότι τον Νοέμβριο του 2025 θα είναι έτοιμη η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά. Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός επισκέφτηκε τον σταθμό Βενιζέλου. Περπάτησε στην περιοχή, συναντήθηκε με καταστηματάρχες, συζήτησε μαζί τους για τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η λειτουργία του Μετρό κι αντάλλαξε χειραψίες και με περαστικούς.
«Σήμερα είναι συνειδητή επιλογή της πόλης να κλείσει το κεφάλαιο της δυσπιστίας για όσα προηγήθηκαν ή πλήγωσαν την πόλη. Η Θεσσαλονίκη κοιτάζει μπροστά με αυτοπεποίθηση, αισιοδοξία κι αποφασιστικότητα… Η Θεσσαλονίκη πάνω στις ράγες του Μετρό τολμά την επανεκκίνησή της», δήλωσε από την πλευρά του ο δήμαρχος της πόλης, Στέλιος Αγγελούδης.
«Το έργο αυτό ξεκίνησε με κυβέρνηση ΝΔ και πρωθυπουργό τον Κώστα Καραμανλή και τελείωσε με κυβέρνηση ΝΔ και πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη», τόνισε ο Απόστολος Τζιτζικώστας, δηλώνοντας συγκινημένος που ξεκινά τη θητεία του Ευρωπαίου Επιτρόπου, υπεύθυνου για τις Μεταφορές, με τα εγκαίνια του Μετρό.
«Είχα πει ότι θα συγκινηθώ και συγκινήθηκα», είπε ο υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, εκφράζοντας ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στον Κυριάκο Μητσοτάκη που του εμπιστεύτηκε αυτή τη θέση. «Πρόκειται για το τέλος μίας περιπέτειας… έχουμε και μετρό κι αρχαία», πρόσθεσε.
«Το Μετρό αποτελεί απτή απόδειξη ότι η κυβέρνηση της ΝΔ υπηρετεί με πράξεις, σχέδιο, σεμνότητα κι αφοσίωση στη συλλογική προσπάθεια… Το εγχείρημα ήταν δύσκολο και δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς ισχυρή πολιτική και υψηλή τεχνογνωσία», είπε από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας. «Αλλάζει ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης», πρόσθεσε, για να υπογραμμίσει ότι «η Θεσσαλονίκη αναβαθμίζεται, γίνεται πιο ελκυστική και φιλική».