«Πήγαμε με μία ιδέα σε ένα χαρτί, και φύγαμε ως μία καινοτόμος εξωστρεφής επιχείρηση με προοπτικές», ανέφερε ένας από τους δεκάδες νέους που βρέθηκαν σήμερα στην παρουσίαση του νέου, αναβαθμισμένου πλαισίου λειτουργίας του προγράμματος egg – enter-grοw-go και το ευρύ πλέγμα δράσεων και υπηρεσιών που παρέχουν από το 2013 για την επιτάχυνση της καινοτόμου επιχειρηματικότητας η Eurobank και το Corallia του Ερευνητικού Κέντρου (ΕΚ) Αθηνά.
Ειδικότερα, όπως ανακοινώθηκε, το πρόγραμμα egg, διανύοντας τον έβδομο χρόνο λειτουργίας του και έχοντας εξελιχθεί στο πλέον ολοκληρωμένο πλαίσιο στήριξης νέων επιχειρηματικών προσπαθειών στην Ελλάδα, περνά σε νέα φάση. Απευθυνόμενο σε καινοτόμες επιχειρήσεις, οι οποίες διαθέτουν ένα επιχειρηματικό πλάνο που επιτρέπει επενδυτική ανάπτυξη αλλά και εμπορική δραστηριοποίηση, το egg απαντά στις νέες προκλήσεις και ανάγκες μέσα από τις δύο διακριτές και συμπληρωματικές πλατφόρμες υποστήριξης της επιχειρηματικότητας:
– Την πλατφόρμα «Start-Up», που απευθύνεται σε επιχειρηματικές ομάδες ή νεοφυείς εταιρείες (μέχρι 3 ετών) με πρώιμες επιχειρηματικές ιδέες, στις οποίες παρέχεται πολυεπίπεδη υποστήριξη μέσω των παροχών του προγράμματος, ώστε να διερευνήσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης της επιχειρηματικής ιδέας τους στα αρχικά βήματά τους.
– Τη νέα πλατφόρμα «Scale-Up», που αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο επιτάχυνσης της προϊοντικής ανάπτυξης και απευθύνεται σε πιο ώριμα start-ups. Η νέα πλατφόρμα παρέχει μία σειρά από υποστηρικτικές δράσεις και εργαλεία, τα οποία θα βοηθήσουν τους συμμετέχοντες να αντλήσουν τα απαραίτητα κεφάλαια, να στοχεύσουν στην κατάλληλη πελατειακή βάση και να επιταχύνουν την προώθηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας που παρέχουν, αποσκοπώντας στην επιχειρηματική επιτυχία και βιωσιμότητα με επέκταση πωλήσεων, εντός και εκτός Ελλάδας.
Παρουσιάζοντας τη στρατηγική για την επόμενη ημέρα του egg, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Eurobank, Σταύρος Ιωάννου, τόνισε ότι η απόφαση της Eurobank να επενδύσει στο egg, όλα αυτά τα χρόνια, 12 εκατομμύρια ευρώ σε νέες, καινοτόμες ιδέες και επιχειρήσεις, έφερε θετικά και μετρήσιμα αποτελέσματα με κοινωνικό πρόσημο. Ο ρόλος της τράπεζας, στη νέα αυτή φάση, σημείωσε ο κ. Ιωάννου, είναι «να βοηθήσουμε τις νέες επιχειρήσεις να μετατρέψουν, με μεθοδικό τρόπο, ιδέες σε επιχειρηματικά σχέδια που μπορούν να διεκδικήσουν και να κερδίσουν επαρκή χρηματοδότηση για να πετύχουν συγκεκριμένους στόχους και αποτελέσματα. Παράλληλα, προσαρμοζόμαστε σε ταχέως μεταβαλλόμενες συνθήκες, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις και επενδύουμε στην ανάπτυξη καινοτόμων οικοσυστημάτων, ανοίγοντας νέες αγορές».
«Η απόφασή μας να δράσουμε εγκαίρως και να θέσουμε σε λειτουργία ένα φιλόδοξο σχέδιο όπως το egg, δημιούργησε μία πολύ καλή “μαγιά” 100 νέων επιχειρήσεων, οι οποίες επιβίωσαν, ξεχώρισαν, εξελίχθηκαν σε εταιρείες με νομική μορφή και αναπτύσσονται, διαθέτοντας πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα», επισήμανε ο κ. Ιωάννου και πρόσθεσε ότι συνολικά, αυτά τα χρόνια, φιλοξενήθηκαν 172 επιχειρηματικές ομάδες και 730 στελέχη.
Στις αλλαγές που προωθούνται στη δομή και τον τρόπο λειτουργίας του egg – enter-grοw-go αναφέρθηκαν οι κ.κ. Μιχάλης Βλασταράκης, γενικός διευθυντής Marketing και Εταιρικής Επικοινωνίας του Ομίλου Eurobank, που παρουσίασε τα χρηματοδοτικά εργαλεία, και Νίκος Βογιατζής, chief development & operations officer, Corallia, ο οποίος μίλησε για το πλέγμα συμβουλευτικής υποστήριξης.
Η διευθύντρια του egg, Ρούλα Μπαχταλιά, ανέλυσε το νέο πλαίσιο λειτουργίας του προγράμματος, υπογραμμίζοντας πως στον επιταχυντή του egg οι ευέλικτες και ταχύτατα αναπτυσσόμενες εταιρείες βρήκαν τον κατάλληλο συνεργάτη για να ισχυροποιήσουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημά τους, έχοντας πρόσβαση σε υποστήριξη από το Α μέχρι το Ω της επιχειρηματικής πορείας τους.
Την προσωπική εμπειρία τους από το egg, τα οφέλη και την προοπτική που κέρδισαν συμμετέχοντας στο πρόγραμμα, παρουσίασαν οι εκπρόσωποι δύο πολλά υποσχόμενων εταιρειών του egg, οι οποίες, ήδη, επεκτείνουν τη δράση τους στο εξωτερικό. Πρόκειται για τη Μαριάνθη Φραγκοπούλου, CEO της εταιρείας HERADO, που δραστηριοποιείται στον τομέα της ακτινοπροστασίας και έχει ήδη υπογράψει συμφωνητικό συνεργασίας με τη NASA για το πρόγραμμα Orion και την ιστορική αποστολή του στη Σελήνη, και τον Παύλο Λινό, CEO της εταιρείας Exit Bee, που δραστηριοποιείται στον χώρο της online διαφήμισης και επαναπροσδιορίζει τα όρια του display advertising. Η Exit Bee, στο πλαίσιο του Προγράμματος Εξωστρέφειας του egg, ξεκίνησε ήδη τη δράση της στην αγορά του Καναδά.
Δεδομένης της κρίσιμης σημασίας που έχει η χρηματοδότηση μίας επιχείρησης, στο πλαίσιο της νέας πλατφόρμας Scale-Up, πέραν των άλλων πλεονεκτημάτων, οι επιχειρηματίες θα έχουν πρόσβαση και σε μία ολοκληρωμένη δέσμη χρηματοδοτικών επιλογών που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, χρηματοδότηση από τη Eurobank με δάνεια κεφαλαίου κίνησης αλλά και μακροπρόθεσμα δάνεια, νέες χρηματοδοτικές οδούς, όπως το Crowd Equity Funding μέσω της Eurobank Equities με τη συμμετοχή ιδιωτών επενδυτών, πρόσβαση σε μικροπιστώσεις.
Παράλληλα, η Eurobank συμμετέχει ως ιδιώτης επενδυτής σε τρία Funds, το Big Pi, το Uni.fund και το Velocity Partners, τα οποία υποστηρίζονται από το Equifund, την επενδυτική πλατφόρμα που χρηματοδοτείται με κεφάλαια από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους (το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων (European Investment Fund – EIF), την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (European Investment Bank – EIB), με συμμετοχή και άλλων ιδιωτών επενδυτών).
Η υποβολή αιτήσεων για συμμετοχή στην πλατφόρμα Start-Up είναι ήδη σε εξέλιξη με καταληκτική ημερομηνία τη Δευτέρα 22 Απριλίου 2019. Οι υποψηφιότητες για συμμετοχή στην πλατφόρμα Scale-Up θα μπορούν να υποβάλλονται από σήμερα και καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 και η αξιολόγησή τους θα γίνεται σταδιακά. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αναζητήσουν περαιτέρω πληροφορίες και στη νέα ιστοσελίδα του egg – enter-grοw-go.