Γιατί ο νέος κανονισμός είναι παράλογος, εξωφρενικός και εξαθλιώνει εκατομμύρια Ελλήνων.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη συνεχίζει ακάθεκτη στην εφαρμογή του «εγκλήματος» για την πυροπροστασία ακινήτων απαιτώντας από χιλιάδες Έλληνες ιδιοκτήτες να ξοδέψουν πάρα πολλά χρήματα (τα οποία δεν διαθέτουν) δήθεν για το καλό τους.
Το ότι η κυβέρνηση επιχειρεί να μεταφέρει τις ευθύνες για τις καταστροφές από τις πυρκαγιές τους πολίτες είναι μόνο το ένα σκέλος.
Αυτό που επιδιώκει είναι να τους υποχρεώσει με απόφαση τύπου ολοκληρωτικού καθεστώτος, να δαπανήσουν πολλές χιλιάδες ευρώ για να ανασκευάσουν τα ακινητά τους και ακόμα και να καταστρέψουν το φυσικό περιβάλλον που τα περιβάλλει, μετατρέποντάς το σε «κρανίου τόπο».
Έτσι εκατομμύρια άνθρωποι που πάλεψαν για να ζουν μακριά από την… Κυψέλη, θα επιστρέψουν σε αυτήν χωρίς να το καταλάβουν.
Σημειώνεται ότι ο νόμος για την πυροπροστασία των ακινήτων πέρασε εν κρυπτώ, μόλις δύο ημέρες πριν τις εθνικές εκλογές του περασμένου Μαΐου, που σημαίνει ότι πέρασε από την υπηρεσιακή κυβέρνηση χωρίς να χρειαστεί να συζητηθεί στη Βουλή και φυσικά χωρίς να υποστεί διαβούλευση.
Μόνο αυτό το γεγονός καθιστά ύποπτη την απόφαση αυτή, με την οποία το κράτος στην ουσία θα μπορεί να δημεύσει την περιουσία χιλιάδων Ελλήνων πολιτών που δεν διαθέτουν επαρκές εισόδημα για να πραγματοποιήσουν τους παραλογισμούς που ζητάει η κυβέρνηση Μητσοτάκη.
Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι δεν έχει μιλήσει και δεν έχει αντιδράσει ακόμα κανένα κόμμα της αντιπολίτευσης. Γιατί άραγε; Δεν έχουν καταλάβει τι συμβαίνει; Ή μήπως υπάρχει σιωπηλή συνεννόηση;
Είναι σίγουρο ότι χιλιάδες ιδιοκτήτες θα αναγκαστούν να προσφύγουν στο ΣτΕ για να σώσουν την περιουσία τους από ένα παράλογο κράτος.
Ακολουθεί εκτενή ανάλυση του Προέδρου της παράταξης ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΕΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ (ΕλΕΜ), ο οποίος εξηγεί λεπτομερώς γιατί ο νέος κανονισμός είναι ανεφάρμοστος, άδικος και βαθύτατα αντιδημοκρατικός.
«Καμία παράταση δεν είναι ικανή να βάλει σε τροχιά υλοποίησης τον συγκεκριμένο κανονισμό πυροπροστασίας ακινήτων εντός η πλησίον δασικών εκτάσεων.
Απαιτείται η αναστολή των μέτρων, η διαβούλευση με τους φορείς των «ειδικών επιστημόνων», με την τοπική αυτοδιοίκηση και τους φορείς πολιτικής προστασίας. Οι 15 πιο σημαντικοί παράμετροι που καθιστούν ανεφάρμοστα τα μέτρα Και οι 4 βασικοί άξονες που πρέπει να ακολουθήσει η σύνταξη του Κανονισμού.
ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΠΥΡΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ «ΕΝΤΟΣ Η ΠΛΗΣΙΟΝ ΔΑΣΙΚΩΝ ΕΚΤΑΣΕΩΝ» (ΦΕΚ 3475/Β/23) ΕΝΤΥΠΟ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΤΗΤΑΣ»
Η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ, αναγνωρίζει την σπουδαιότητα και την ανάγκη λήψης σοβαρών μέτρων πυροπροστασίας.
Είναι απαραίτητος λοιπόν και ο Κανονισμός Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων , καθώς η ασφάλεια των δασικών εκτάσεων και των ακαλύπτων χώρων είναι σημαντικό πρόβλημα που απασχολεί την κοινωνία.
Η αντιμετώπισή της όμως δεν μπορεί να γίνεται με λογική Πόντιου Πιλάτου μεταθέτοντας εξ ολοκλήρου την ευθύνη λήψεως των αναγκαίων μέτρων ατομικά στους πολίτες – ιδιοκτήτες ακινήτων εντός και πλησίον δασικών περιοχών με την επιβολή μάλιστα επιπλέον οικονομικών βαρών και χαρατσιών και αναθέτοντας στον Α’ βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης την συλλογή εκθέσεων και δηλώσεων.
Ο συγκεκριμένος όμως κανονισμός συνετάγη χωρίς καμία ενημέρωση και διαβούλευση ούτε καν με τους φορείς των ειδικών επιστημόνων τους οποίους επικαλείται για τη εφαρμογή του.
Η ΚΥΑ δημοσιεύθηκε 24/05/2023 και στις 15/03/2024 πάλι χωρίς καμία ενημέρωση των πολιτών, των «ειδικών επιστημόνων» που θα κληθούν να την εφαρμόσουν , των δήμων και βεβαίως ούτε συζήτηση για την προβλεπόμενη ψηφιακή πλατφόρμα για την εφαρμογή του Κανονισμού, εξέδωσε εγκύκλιο με την οποίο πετάει το μπαλάκι στους πολίτες και τους δήμουςγια τη συλλογή των Εκθέσεων και Δηλώσεων.
Αναγνωρίζοντας η πολιτεία τη μη δυνατότητα εφαρμογής με το από 10 Απριλίου 2024 ΦΕΚ 2194Β παράτεινε την προθεσμία υποβολής της Τεχνικής Έκθεσης έως τις 10 Μαΐου 2024 και της Δήλωσης Εφαρμογής των μέτρων πυροπροστασίας μέχρι την 10 Ιουνίου 2024.
Για δε τους Δήμους να υποβάλλουν το έντυπο επικινδυνότητας των οικισμών έως 26 Μαΐου 2024. Ούτε στις παραπάνω ημερομηνίες μπορούν να ανταποκριθούν τόσο οι Δήμοι όσο και οι πολίτες.
Οι πιο σημαντικοί παράμετροι που καθιστούν ανεφάρμοστα τα μέτρα στις ασφυκτικές αυτές προθεσμίες είναι:
1.Το πλήθος των ιδιοκτησιών που υπάγονται στις διατάξεις, οι ιδιοκτήτες των οποίων δεν έχουν αντιληφθεί ότι είναι υπόχρεοι. Παραδείγματος χάριν το σύνολο των ιδιοκτησιών σε ακτίνα 300 μέτρων από τα όρια των αλσών και περιαστικού πρασίνου (τα οποία δεν εξαιρούνται) χρήζει διευκρίνησης οι χαρακτηρισμένοι χώροι ως αστικό πράσινο.
Χαρακτηριστικά των παραπάνω είναι το Άλσος Βεϊκου το οποίο στην ανάρτηση των δασικών χαρτών εμφανίζεται ως ΔΔ καθώς και το Γκολφ Γλυφάδας το οποίο εμφανίζεται επίσης ως ΔΔ.