• Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Απορρήτου
AnaskopisiGR
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΝΟΤΗΤΕΣ
    • LIFESTYLE
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • MEDIA
    • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΤΡΑΠΕΖΕΣ
    • WebTV
  • ΑΡΘΡΑ
No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΝΟΤΗΤΕΣ
    • LIFESTYLE
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • MEDIA
    • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΤΡΑΠΕΖΕΣ
    • WebTV
  • ΑΡΘΡΑ
No Result
View All Result
AnaskopisiGR
No Result
View All Result

Η Δημόσια Διοίκηση από τη σκοπιά του πολίτη

NewsRoom από NewsRoom
21/02/2022
in EDITORIAL
0

Του Νίκου Ταμπακίδη*

 

Η παροχή υπηρεσιών είναι πάντοτε ένα δίπολο (υπηρεσία – πολίτες), του οποίου οι πόλοι έχουν διαφορετικά ενδιαφέροντα, απαιτήσεις και ανάγκες.

Σε αυτό το πλαίσιο, οποιαδήποτε διοικητική μονάδα οφείλει να εξετάζει τις ανάγκες και τις απαιτήσεις και των δύο πόλων,να χρησιμοποιεί μεθόδους και μέσα που θα της επιτρέπουν να καταγράφει, να γνωρίζει, ακόμα και να μετρά ποσοτικά χαρακτηριστικά της εικόνας που έχει ο πολίτης για τη λειτουργία της.

Τι προσδοκά ο πολίτης από τις υπηρεσίες του Δημόσιου τομέα

Η Δ.Διοίκηση πρέπει να προσεγγίζει τους πολίτεςμε βάση τις ανάγκες και τις προσδοκίες τους και οφείλει να έχει το επίπεδο ικανοποίησης των προσδοκιών του πολίτη ως σημείο εκκίνησης των ενεργειών της.

Η ικανοποίηση είναι μία ευρέως αποδεκτή έννοια. Οι σημαντικότερες από τις δυσκολίες για την κατανόηση και χειρισμό της έννοιας «ικανοποίηση» είναι οι ακόλουθες:

Η ικανοποίηση είναι μια έννοια πολύπλοκη, καθώς είναι το αποτέλεσμα της σύνθεσης εμπειριών πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το σημείο μέτρησης της.

Η ικανοποίηση του πολίτη είναι ευμετάβλητη, είναι μια έννοια εξόχως δυναμική καθώς αλλάζει με την πάροδο του χρόνου: νέες εμπειρίες και επίπεδα επίγνωσης θα μεταβάλουν τα ενδεχόμενα επίπεδα ικανοποίησης που θα μπορούσαν να επιτευχθούν.

Μπορεί να είναι δύσκολο να εκφραστούν οι αιτίες που οδηγούν στην ικανοποίηση – και ιδίως όταν εξετάζονται οι λιγότερο απτές διαστάσεις των υπηρεσιών (ευγένεια, προθυμία, κατανόηση κλπ).

Κατά κανόνα, είναι πολύ πιο εύκολο να εκφραστούν οι αιτίες της δυσαρέσκειας παρά της ικανοποίησης – και κυρίως εάν πρόκειται για τη βέλτιστη κατάσταση.

Υπηρεσιακά πρότυπα προσανατολισμένα στον πολίτη

Ένας φορέας που επιδιώκει ειλικρινά την στήριξη και εξυπηρέτηση του πολίτη δε μπορεί να αρκείται σε μια δήλωση προθέσεων. Η λειτουργία του οφείλει να χαρακτηρίζεται από πολύ συγκεκριμένα στοιχεία.

Υπάρχουν τρία στοιχεία ιδιαίτερης χρησιμότητας για τη διαμόρφωση των προτύπων που πρέπει να έχουν οι υπηρεσίες στην επαφή τους με τους πολίτες.

Τα στοιχεία αυτά είναι:

Υπηρεσιακά πρότυπα (service standards)προσανατολισμένα στον πολίτη.

Επικοινωνία- διάλογος με τους πολίτες.

Έλεγχος – παρακολούθηση – αξιολόγηση – βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών

Το πρώτο στοιχείο αφορά στη συνέπεια της υπηρεσίας προς τις δεσμεύσεις της. Αν για παράδειγμα, δεσμευτεί ότι η έκδοση διαβατηρίου θα γίνεται σε 72 ώρες, τότε αυτή η δέσμευση θα πρέπει να τηρείται απαρεγκλίτως.

Το ίδιο ισχύει αν ένας δήμος δεσμευτεί ότι κάθε Παρασκευή θα συλλέγει τα ογκώδη οικιακά απόβλητα από μια περιοχή. Όσοι έχουν μελετήσει τη συμπεριφορά των Δημοτικών υπηρεσιών στο εξωτερικό γνωρίζουν με πόση ευλάβεια οι Δημοτικές υπηρεσίες τηρούν τις δεσμεύσεις τους.

Το δεύτερο σημείο είναι η ανάγκη οι υπάλληλοι και η ηγεσία της Διοίκησης να βάζουν τον εαυτό τους στη θέση των πολιτών που συναλλάσσονται με την υπηρεσία. Λίγο πολύ ο κάθε πολίτης θέλει:

Να αντιμετωπισθεί από τον υπάλληλο ως ειλικρινής και όχι ως εν δυνάμει απατεώνας.

Σταθερότητα των διαδικασιών μεταξύ ομοειδών λειτουργιών. Δεν μπορεί να υπάρχουν διαφορετικές υπηρεσιακές διαδικασίες π.χ. μεταξύ διαφορετικών αστυνομικών τμημάτων ή μεταξύ διαφορετικών παραρτημάτων των Ασφαλιστικών Ταμείων.

Ισονομία. Δεν υπάρχουν πολίτες δεύτερης κατηγορίας και η τήρηση της προτεραιότητας δεν αποτελεί αντικείμενο της διάθεσης του υπαλλήλου που εξυπηρετεί τους πολίτες.

Απρόσκοπτη και συνεχή παροχή υπηρεσιών. Το «ωράριο μητέρας»ή η «άδειαπατρότητας» είναι πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσει η υπηρεσία και όχι ο πολίτης με δεύτερη και τρίτη επίσκεψη στην υπηρεσία.

Μια χρήσιμη μεθοδολογική προσέγγιση για τη μελέτη της διεπαφής «Υπηρεσίες- πολίτης»

Υπάρχουν πολλοί τρόποι μελέτης για την αποτύπωση και σύνθεση της εικόνας που έχει ο πολίτης για μια υπηρεσία. Μια χρήσιμη μεθοδολογική προσέγγιση της διεπαφής Υπηρεσίες – πολίτης είναι η μελέτη των εξής βασικών παραγόντων:

Α. Παρακολούθηση- καταγραφή – επεξεργασία εμπειριών του προσωπικού «πρώτης γραμμής»:

Είτε πρόκειται για ζωντανή επαφή, είτε για επαφή μέσω διαδικτύου, με τον όρο «πρώτης γραμμής» εννοούμε το προσωπικό που έρχεται σε συχνή επαφή με τους πολίτες. Είναι προφανές ότι το προσωπικό αυτό αποτελεί μια εξαιρετική πηγή εμπειριών και η παρακολούθηση – καταγραφή – επεξεργασία εμπειριών του προσωπικού «πρώτης γραμμής» είναι πολύ σημαντική για να σχηματίσουμε μια αντικειμενική εικόνα του πώς βλέπει και αξιολογεί ο πολίτης το έργο των υπηρεσιών.

Β. Χαρτογράφηση των διαδρομών των πολιτών (citizen journey mapping):

Με τον όρο «χαρτογράφηση» δεν περιοριζόμαστε μόνο στη χωρική αποτύπωση των διαδρομών που κάνουν οι πολίτες για να επιλύσουν κάποιο πρόβλημά τους.

Σε πολλές χώρες, η χαρτογράφηση περιλαμβάνει στοιχεία όπως η ψυχολογική διαδρομή που περνά ο πολίτης μεταξύ αναμονής, αναζήτησης, επιδίωξης και τελικού αποτελέσματος καθώς και οποιοδήποτε άλλο στοιχείο μπορεί να συμβάλει στον ποιοτικό προσδιορισμό των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Γ. Έλεγχος και ανάλυση χρηστικότητας:

Μια σύγχρονη Διοίκηση εφαρμόζει πάντοτε έλεγχο και ανάλυση χρηστικότητας όταν προτίθεται να εισαγάγει μια καινούργια υπηρεσία για τους πολίτες. Η δράση αυτή είναι ιδιαιτέρως απαραίτητη για τις περιπτώσεις νέων on-line υπηρεσιών.

Είναι ευθύνη της ηγεσίας της Διοίκησης να βεβαιωθεί ότι η εισαγωγή νέων τεχνολογιών και διαδικασιών ικανοποιεί με τον καλύτερο και εξυπνότερο τρόπο τις ανάγκες των πολιτών κάθε ηλικίας και μορφωτικού επιπέδου.

* Πρώην Δήμαρχος Αγίων Αναργύρων, Πρώην Γ.Γραμματέας Περιφέρειας Ιονίων Νήσων

naftemporiki

Tags: ΝΙΚΟΣ ΤΑΜΠΑΚΙΔΗΣ
Previous Post

Ο Τριντό στην αντεπίθεση – Μπλοκάρει τους τραπεζικούς λογαριασμούς των διαδηλωτών και παγώνει και όλα τα περιουσιακά τους στοιχεία!

Next Post

Πάτρα: Ο ιατροδικαστής Καρακούκης διαψεύδει επισήμως δημοσίευμα για εγκληματική ενέργεια στον θάνατο της Τζωρτζίνας

Next Post
Πάτρα: Ο ιατροδικαστής Καρακούκης διαψεύδει επισήμως δημοσίευμα για εγκληματική ενέργεια στον θάνατο της Τζωρτζίνας

Πάτρα: Ο ιατροδικαστής Καρακούκης διαψεύδει επισήμως δημοσίευμα για εγκληματική ενέργεια στον θάνατο της Τζωρτζίνας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Anaskopisi Footer

Μη χάνεις είδηση!

  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Απορρήτου

© 2021 ANASKOPISI.GR - Τα νέα της ημέρας | All Rights Reserved.

No Result
View All Result
  • ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΝΟΤΗΤΕΣ
    • LIFESTYLE
    • ΕΝΕΡΓΕΙΑ
    • MEDIA
    • ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
    • ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • ΤΡΑΠΕΖΕΣ
    • WebTV
  • ΑΡΘΡΑ

© 2021 ANASKOPISI.GR - Τα νέα της ημέρας | All Rights Reserved.

Slot Online Gampang Menang

Slot Online Gampang Menang

Slot Online Gampang Menang

Slot Online Gampang Menang

Slot Online Gampang Menang

Slot Online Gampang Menang

Slot Online Gampang Menang

Slot Online Gampang Menang

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

sbobet piala dunia

bonus new member 100 di awal

bonus new member 100 di awal

bonus new member 100 di awal

bonus new member 100 di awal

bonus new member 100 di awal

bonus new member 100 di awal

bonus new member 100 di awal

bonus new member 100 di awal

bonus new member 100 di awal

bonus new member 100 di awal

bonus new member 100 di awal

bonus new member 100 di awal

bonus new member 100 di awal

bonus new member 100 di awal

bonus new member 100 di awal

bonus new member 100 di awal

bonus new member 100 di awal

bonus new member 100

Slot Online Gampang Menang

https://eurofeld.com/wp-includes/slot-gacor/

https://soroptimistpalmdesert.org/wp-includes/slot-gacor/

https://netfurniture.co.uk/wp-includes/slot-gacor/

maxwin slot

maxwin slot

maxwin slot

maxwin slot

situs slot gacor

situs judi slot online

situs judi slot online

situs judi slot online

situs judi slot online

situs judi slot online

slot pragmatic

slot pragmatic

slot pragmatic

slot pragmatic

slot88 login

slot88 login

slot88 login

slot88 login

slot88 login

jackpot slot

rtp slot

joker123 gaming

joker123 gaming

joker123 gaming

joker123 gaming

joker123 gaming

joker123 gaming

joker123 gaming

joker123 gaming

sbobet88

slot bonus to 3x

situs slot gacor

Situs Slot Gacor

Slot Gacor 2022

Sbobet88

Sbobet

https://micg-adventist.org/wp-includes/slot-gacor/

https://www.dcosmeticclinics.com.au/wp-includes/sbobet/

https://thetastesoflife.com/wp-includes/sbobet/

Sbobet Mobile

https://www.townshipofsugargrove.com/wp-includes/slot-gacor/

https://texasmamaboutique.com/wp-includes/slot-gacor/

https://bizu-me.com/wp-includes/slot-gacor/

https://tiketa.co.za/wp-includes/slot-gacor/

Slot Gacor Gampang Menang

Slot Gacor Gampang Menang

Slot Gacor Gampang Menang

Slot Gacor Gampang Menang

Slot Gacor Gampang Menang

Slot Gacor Gampang Menang

Slot Gacor Gampang Menang

Slot Gacor Gampang Menang

sbobet login

sbobet login

sbobet login

sbobet login

sbobet login

sbobet login

sbobet login

sbobet login

sbobet login

sbobet login

sbobet login

sbobet login

sbobet login

sbobet login

sbobet login

sbobet login

sbobet login

sbobet login

sbobet login

sbobet login

sbobet login

situs slot bonus new member 100

situs slot bonus new member 100

situs slot bonus new member 100

situs slot bonus new member 100

situs slot bonus new member 100

situs slot bonus new member 100

situs slot bonus new member 100

situs slot bonus new member 100

situs slot bonus new member 100

situs slot bonus new member 100

situs slot bonus new member 100

situs slot bonus new member 100

situs slot bonus new member 100

https://smaalbina.com/wp-includes/slot-bonus/

Τα cookies μας βοηθούν να παρέχουμε την βέλτιστη απόδοση του anaskopisi.gr. Με την επίσκεψή σου στην ιστοσελίδα αποδέχεσαι την χρήση τους.

Ρύθμιση των Cookies....

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Πολιτική Απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies έτσι ώστε να κάνουμε την εμπειρία σας με την ιστοσελίδα ακόμα καλύτερη.

Αυτά τα cookies αφορούν στην απομνημόνευση των στοιχείων σύνδεσής και την παροχή ασφαλούς σύνδεσης και στη συλλογή στατιστικών στοιχείων.

Κάνε κλικ στην επιλογή "Αποδοχή και συνέχεια η Ενεργοποίηση των cookies" για την αποδοχή των cookies και την απευθείας μετάβαση στην ιστοσελίδα ή κάνε κλικ στην επιλογή αριστερά "Μάθε περισσότερα" για να δείς αναλυτικά την πολιτική απορρήτου.

* Μπορείς να ρυθμίσεις αυτά τα Cookies ανά πάσα στιγμή επιλέγοντας τις καρτέλες αριστερά.

Απαραίτητα Cookies

Τα cookies που είναι απαραίτητα, μας βοηθούν να αποθηκεύουμε κατά την περιήγηση στην ιστοσελίδα, τις προτιμήσεις σας και διαχείριση των cookies.

Εάν απενεργοποιήσετε τα απαραίτητα Cookies, αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που θα επισκέπτεστε την ιστοσελίδα μας, θα χρειαστεί να ενεργοποιήσετε η να ξανά απενεργοποιήσετε τα Cookies.

Καταγραφές

Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί το Google Analytics για να συλλέξει διάφορες και σημαντικές πληροφορίες όπως είναι ο αριθμός επισκεπτών, τα ενδιαφέροντα αλλά και άλλες γενικές πληροφορίες.

Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!

Μάθε περισσότερα

Αν θέλεις να μάθεις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την Πολιτική Απορρήτου μας, Διάβασε Περισσότερα...