Τέλος στο χάος με τα πατίνια βάζει σήμερα ο δήμος Αθηναίων καθώς στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου αναμένεται να εγκριθεί ο κανονισμός που προβλέπει την κυκλοφορία και την στάθμευση των ηλεκτρικών πατινιών στην πρωτεύουσα. Η σχετική μελέτη του δήμου Αθηναίων ήταν σε διαβούλευση από τις 24 Οκτωβρίου και αφού ολοκληρώθηκε και με την συμμετοχή των εταιριών που μισθώνουν τα πατίνια αναμένεται να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο και πλέον να ξεκινήσει η υλοποίηση του.
Ο κανονισμός θέτει όρους και προϋποθέσεις για οδηγούς και εταιρείες εκμίσθωσης ηλεκτρικών πατινιών, «προκειμένου να διασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή ασφάλεια πεζών και οδηγών και να διατηρηθεί η απρόσκοπτη χρήση των κοινόχρηστων χώρων από όλους τους πολίτες», σύμφωνα με τον δήμο Αθηναίων.
Οι κατηγορίες των οχημάτων
Στα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα υπάγονται τα κινούμενα με ηλεκτροκινητήρα: πατίνια (e-scooters), τροχοπέδιλα (rollers) και τροχοσανίδες (skateboards), αυτοεξισορροπούμενα προσωπικά οχήματα, δηλαδή μηχανοκίνητα μονόκυκλα ή δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς, αναφέρει ο κανονισμός.
Επίσης, αφορά άλλα ελαφρών προσωπικών ηλεκτρικών οχημάτων (ΕΠΗΟ) που δεν εντάσσονται σε αυτές τις κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτροκίνητων αμαξιδίων, ενισχυμένων και απλών, scooters και handbikes ατόμων με αναπηρία.
Οι περιοχές όπου θα απαγορεύονται τα ηλεκτρικά πατίνια
Πέρα από τα όσα προβλέπει ο ΚΟΚ, με την κανονιστική απόφαση του δήμου Αθηναίων θα απαγορεύεται η κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών στα πεζοδρόμια, όπου οι χρήστες τους θα πρέπει να τα μεταφέρουν πεζή, με εξαίρεση τα ΕΠΗΟ των ατόμων με αναπηρία.
Επίσης, η κίνηση σε όλους τους πεζοδρόμους, τους κοινόχρηστους χώρους και τις πλατείες θα επιτρέπεται μόνο με ταχύτητα πεζού, με ανώτατο όριο τα 6 χλμ./ ώρα.
Βασική αλλαγή που εισάγει ο κανονισμός του δήμου Αθηναίων είναι η απαγόρευση της εισόδου, κυκλοφορίας και στάθμευσης των ηλεκτρικών πατινιών σε λόφους, άλση, αλλά και στους πεζοδρόμους της Ερμού και της Αιόλου. Από αυτή την απαγόρευση εξαιρούνται τα ΕΠΗΟ των ΑμεΑ.
Η απαγόρευση επιβάλλεται «για λόγους προστασίας της πεζής μετακίνησης, της πρόληψης ατυχημάτων, προστασίας της αρχαιολογικής και πολιτιστικής κληρονομιάς και της διασφάλισης της ομαλής λειτουργίας της πόλης των Αθηνών», αναφέρει ο κανονισμός.
Επίσης, ορίζονται δύο περιοχές ειδικής ταχύτητας κυκλοφορίας (6 χλμ./ ώρα), εξαιρουμένων των ΕΠΗΟ ατόμων με αναπηρία.
Παράλληλα, ο δήμος Αθηναίων ορίζει ζώνες μαζικής στάθμευσης για εταιρείες μίσθωσης ηλεκτρικών πατινιών και λοιπών ελαφρών προσωπικών ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτές χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες με αντίστοιχο ετήσιο τέλος ανά θέση στάθμευσης, που ορίζεται σε 60, 80 και 120 ευρώ. Τέλος πρέπει να σημειωθεί ότι κατά την διάρκεια της συζήτησης στο Δημοτικό Συμβούλιο υπάρχει ενδεχόμενο να γίνουν αλλαγές στην κανονιστική απόφαση.
Newsroom

