Ξαφνικά, μια ταμπέλα με την ένδειξη “Δεχόμαστε Bitcoin” εμφανίζεται στο τζάμι ενός καταστήματος λιανικής, αλλά και στο site του καταστήματος όταν επιχειρήσεις να κάνεις κάποια αγορά.
Το 44% των Αμερικανών ενδιαφέρεται να λάβει κρυπτογραφημένα, ψηφιακά νομίσματα, όπως το Bitcoin, το Ethereum και το Dogecoin, ως εναλλακτική λύση στα παραδοσιακά προγράμματα ανταμοιβής από λιανοπωλητές.
Τα κρυπτονομίσματα βιώνουν την «άφιξή τους» κερδίζοντας τόσο την οικειότητα των καταναλωτών, όσο και την αποδοχή των καταστημάτων. Περισσότεροι από τρεις στους 10 Αμερικανούς περιγράφουν τα κρυπτονομίσματα ως το «μέλλον των χρημάτων». Αυτό δείχνει η Harris Poll, η αμερικανική εταιρεία έρευνας αγοράς και ανάλυσης που παρακολουθεί το συναίσθημα, τις συμπεριφορές και τα κίνητρα των Αμερικανών ενηλίκων από το 1963. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι νεότεροι καταναλωτές είναι οι πρώτοι προσαρμογείς σε κάποια μορφή κρυπτογράφησης.
Σημαντικές εταιρίες λιανικού εμπορίου δέχονται τώρα κρυπτονομίσματα.
Tο τρέχον περιβάλλον μετά την πανδημία είναι σχεδόν τέλειο για την εξάπλωση της κρυπτογράφησης. Οι καταναλωτές, προσαρμόστηκαν γρήγορα σε μια σειρά νέων τεχνολογιών κατά το παρελθόν έτος. Αυτό επεκτείνεται στα προγράμματα επιβράβευσης και στον τρόπο με τον οποίο μπορούν να εκσυγχρονιστούν για να ικανοποιήσουν τα νεότερα μέλη, που αναζητούν νέους τρόπους ψηφιακής συμμετοχής σε προγράμματα. Οι λιανοπωλητές πρέπει να καινοτομήσουν για να προσελκύσουν αυτό το κοινό στα προγράμματά τους και τελικά στα καταστήματά τους.
Εάν οι καταναλωτές και οι λιανοπωλητές βλέπουν τα κρυπτονομίσματα ως το μέλλον των χρημάτων, τότε είναι μόνο ένα μικρό βήμα για να τα δούμε ως το μέλλον των νέων προγραμμάτων ανταμοιβών.
Πολλοί εκδότες καρτών περιλαμβάνουν προσφορές συνδεδεμένες με κάρτες (εκπτωτικές ή επιστροφής χρημάτων) μεταξύ των παρόχων τους συμπεριλαμβανομένης της American Express και της Visa. Εάν οι λιανοπωλητές περιλάβουν κρυπτονομίσματα στα προγράμματα επιβράβευσης μπορούν να προσφέρουν στους πελάτες τους εύκολη είσοδο στην αναδυόμενη αυτή μορφή χρήματος. Η Visa είναι η πρώτη που έκανε αυτό το βήμα με την πιστωτική κάρτα Bitcoin Rewards, που κυκλοφόρησε την προηγούμενη άνοιξη, η οποία εκδίδει μετρητά, που μπορούν αυτόματα να μετατραπούν σε Bitcoin και να κατατεθούν σε λογαριασμό.
Σε αντίθεση με τους πόντους ανταμοιβής, το Bitcoin και άλλα κρυπτονομίσματα είναι παγκόσμια νομίσματα πέρα από τα κρατικά σύνορα. Αυτό προσφέρει μια ευκαιρία στις εταιρείες που τα υιοθετούν, να δημιουργήσουν εικονικές συνεργασίες.
Οι έμποροι λιανικής που συνεργάζονται με το Bitcoin μπορούν να σχηματίσουν συμμαχία μεταξύ τους. Για παράδειγμα, εάν οι πελάτες τους λάβουν την επιβράβευση τους με τη μορφή Bitcoin ή με οποιοδήποτε άλλο κρυπτονόμισμα θα μπορούν να την εξαργυρώσουν σε οποιονδήποτε έμπορο-μέλος της συμμαχίας. Τέτοια μοντέλα «συνασπισμού», λειτουργούν ήδη και είναι δημοφιλή στον Καναδά και την Ευρώπη.
Η δυνατότητα άμεσης ανταλλαγής των προσφερόμενων από τα προγράμματα επιβράβευσης κρυπτονομισμάτων σε κλασσικά νομίσματα (fiat money) μέσω των ανταλλακτηρίων κρυπτονομισμάτων, δίνουν λύση σε όποιον δεν θέλει να πάρει το ρίσκο διακράτισης των προσφερόμενων κρυπτονομισμάτων.
Τα κρυπτονομίσματα παρουσιάζουν κινδύνους, αλλά το απλούστερο επιχείρημα για τη δοκιμή τους ως εναλλακτική λύση έναντι των πόντων ανταμοιβής είναι ότι οι καταναλωτές δείχνουν να τα προτιμούν. Ιδιαίτερα σήμερα, μετά την γρήγορη υιοθέτηση πολλών νέων τεχνολογιών κατά το παρελθόν έτος, είναι πιο πρόθυμοι να δώσουν μια ευκαιρία σε κάτι νέο.
Οι έμποροι λιανικής πώλησης θα μπορούσαν να αναλύσουν τα δικά τους δεδομένα αφοσίωσης και να εκδώσουν έρευνες μελών για να προσδιορίσουν τα συναισθήματα των πελατών τους έναντι των κρυπτονομισμάτων.
Αλλά εάν το 44% των καταναλωτών είναι ήδη πρόθυμοι να ανταλλάξουν τα μετρητά που λαμβάνουν από τα προγράμματα επιβράβευσης με κρυπτονομίσματα τότε ο δρόμος για την είσοδο των κρυπτονομισμάτων στα συστήματα επιβράβευσης έχει ήδη ανοίξει.
Τα κρυπτονομίσματα εξελίσσονται γρήγορα και αλλάζουν τον χρηματοπιστωτικό κλάδο με μεγάλη ταχύτητα. Παρακολουθώντας τις επιτυχίες και τα λάθη των πρώτων προσαρμογέων, οι έμποροι λιανικής πώλησης μπορεί να αποκτήσουν πραγματική επιτυχία στην κρυπτογράφηση.
Η υιοθέτηση των κρυπτονομισμάτων στα προγράμματα επιβράβευσης παρέχουν στις εταιρείες που πρώτες θα τα υιοθετήσουν, την δημιουργία διαφημιστικών προγραμμάτων προβολής των εταιρειών τους με μεγάλες πιθανότητες επιτυχίας λόγω της προσέλκυσης νέων πελατών.