Απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών με κινητήρες εσωτερικής καύσης προγραμματίζεται από το 2030, από το 2025 θα είναι υποχρεωτικά όλα τα νέα ταξί στην Αττική και την Θεσσαλονίκη, καθώς και το ένα τρίτο των νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων με κινητήρες μηδενικών εκπομπών.
Ωστόσο η νέα είδηση που αποκαλύφθηκε στη διάσκεψη για την κλιματική αλλαγή αφορά στα εταιρικά αυτοκίνητα και σύμφωνα με πληροφορίες από το 2023 τουλάχιστον το ένα τέταρτο των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα!
Όλα τα παραπάνω είναι ορισμένα από τα μέτρα που προβλέπει ο νέος κλιματικός νόμος ο οποίος αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα τις επόμενες ημέρες.
Ο νόμος θα θέσει ποσοτικούς στόχους για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 55% το 2030 σε σχέση με το 1990, κατά 80% το 2040, με απώτερο στόχο την κλιματική ουδετερότητα το 2050, που προβλέπεται και από την Κοινοτική νομοθεσία. Οι στόχοι θα επανεξετάζονται κάθε πέντε χρόνια ανάλογα με την εξέλιξη των ρύπων και των Κοινοτικών κανονισμών.