Σχεδιάζοντας την επόμενη μέρα στη χώρα
με και για το περιβάλλον.
Του Κώστα Διακου
Για την Ελλάδα το περιβάλλον αποτελεί καθοριστικό στοιχείο της ταυτότητας του τόπου και βασικό στοιχείο ευημερίας του τόπου και προσφέρεται ελεύθερα στους πολίτες χωρίς κόστος, σε αντίθεση με το υπέρογκο κόστος που έχει ο μονόδρομος του κυρίαρχου «αναπτυξιακού» μοντέλου του πολιτικού συστήματος.
Το πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα συνεχώς υποβαθμίζει την αξία του περιβάλλοντος με αποτέλεσμα τη διαμόρφωση μιας νοοτροπίας, η οποία αντιμετωπίζει μόνιμα το περιβάλλον ως εμπόδιο σε κάθε οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα.
Αυτό αποτελεί τη βάση για τη συγκρότηση και την αναπαραγωγή πρακτικών και κυκλωμάτων που λειτουργούν πολύ συχνά έξω από τα όρια του νόμου, με δεδομένο τον πλημμελή έλεγχο των διωκτικών αρχών και της Ποινικής Δικαιοσύνης.
Σε αυτό το πλαίσιο, η κλιματική κρίση, βρίσκοντας τη χώρα μας απροετοίμαστη για να την αντιμετωπίσει, επιτείνει όλα τα προηγούμενα αρνητικά δεδομένα για την προστασία του περιβάλλοντος- στη χώρα.
Η κυβέρνηση, μέχρι στιγμής, έχει επιδείξει πλήρη αδιαφορία για την ουσιαστική αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, ανεξαρτήτως των όσων ισχυρίζεται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο νόμος Χατζηδάκη (ν. 4808/20), ο οποίος αποδεσμεύει την επενδυτική πολιτική από κάθε σχεδόν δικλείδα προστασίας του περιβάλλοντος.
Τούτων δοθέντων, η τεράστια οικολογική καταστροφή του φετινού καλοκαιριού προέκυψε ως νομοτελειακή εξέλιξη.
Δυστυχώς οι φετινές πυρκαγιές που υπολογίζεται ότι έκαναν στάχτη πάνω από 1 εκ. στρέμματα δασικών οικοσυστημάτων, κατέστρεψαν πολιτιστικά, οικιστικά σύνολα, αλλά διέλυσαν και την οικονομική ζωή αυτών των περιοχών, υποχρεώνουν πλέον το πολιτικό σύστημα, τους διοικητικούς και κοινωνικούς θεσμούς, αλλά και την κοινωνία, να θέσουν τις βάσεις για μια συνολική επανεκκίνηση και να επαναπροσδιορίσουν στόχους, διαδικασίες και μεθόδους.
Και μη τρέφουμε αυταπάτες.
«Ανοίγει» ένας κύκλος συνεπειών που χρειάζεται χρόνο για να επουλωθούν αλλά και να αλλάξουμε ρότα από το «παθός μαθός».
Αν εφαρμόσουμε την γνωστή πολιτική του πολιτικού μας συστήματος , το «φασκελοκουκούλωστα» να μην παραπονιώμααστε που τα ίδια προβλήματα θα ξαναεμφανιστούν και ίσως χειρότερα.
Κάποιες σπασμωδικές κινήσεις την Κυβέρνηση είναι προς αυτή την δεύτερη κατεύθυνση αλλά επί του παρόντος λόγω του επείγοντος κατ αρχήν, εξαντλώνταςτα περιθώρια καλοπροαίρεσης συγχωρούνται.
Κώστας Διάκος
Τέως Περιφερειακός Σύμβουλος Αττικής
Ως επικεφαλής «ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗΣ»
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Προς τη κατεύθυνση αυτή, καταθέτουμε μία δέσμη προτάσεων και τις θέτουμε σε θεσμικό και κοινωνικό διάλογο, με όρους ειλικρίνειας, ανοιχτοί σε παρατηρήσεις ή ακόμα και σε αιτιολογημένες αρνήσεις. Άλλωστε, βασικό στοιχείο της Πολιτικής Οικολογίας είναι η άρνηση της θεωρίας της «απόλυτης αλήθειας».
Οι προτάσεις χωρίζονται σε άμεσα μέτρα και μεσοπρόθεσμα μέτρα.
<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
Άμεσα μέτρα
• Άμεση χαρτογράφηση όλων των καμένων εκτάσεων, δορυφορικά, και κήρυξη αυτών ως αναδασωτέων, χωρίς ύστερες εξαιρέσεις.
Όπως επιτάσσει το Σύνταγμα και η πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, με νόμο που θα ψηφιστεί ΟΜΟΦΩΝΑ από τη Βουλή.
Προς την κατεύθυνση αυτή υπάρχουν και ευρωπαϊκά ηλεκτρονικά προγράμματα.
• Σύγκληση των Αρχηγών των κομμάτων από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας άμεσα, προκειμένου να υπάρξει ένα minimum πολιτικό σχέδιο συμφωνίας για τον τρόπο της διαχείρισης της οικολογικής καταστροφής, την προστασία του περιβάλλοντος στην Ελλάδα και την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης (θέματα στα οποία η κα Πρόεδρος έχει εμπειρία από την θητεία της ΣτΕ)
ή έστω να διαπιστωθούν οι όποιες διαφωνίες, για να γνωρίζει ο Πολίτης.
• Άμεση εντολή από τον κ. Υπουργό Δημόσιας Τάξης ερευνών για ποινικά αδικήματα (εμπρησμοί κλπ.) και αυτεπάγγελτη εισαγγελική έρευνα για το θέμα.
• Χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση των καμένων εκτάσεων, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν για τη διασφάλιση πως ό,τι ήταν δάσος θα ξαναγίνει δάσος. Για εμάς το χρονικό διάστημα αυτό πρέπει να είναι το μέγιστο 10 χρόνια.
• Κατεδάφιση όλων των μετά τις πυρκαγιές κτισμάτων, πλην των ήδη καμένων.
Διατήρηση του παραδοσιακού και υφιστάμενου, πριν την πυρκαγιά, πολιτιστικού και παραδοσιακού χρώματος των οικισμών που επλήγησαν, με κυβερνητικές επιδοτήσεις από την πρόσφατη οικονομική στήριξη της ΕΕ και το σκέλος «για την κλιματική αλλαγή», με διαφάνεια και χωρίς πελατειακές επιλογές (επιτέλους)…
• Διασφάλιση ότι δεν θα υπάρξει καμία επιχειρηματική ή οικοδομική δραστηριότητα στις αναδασωτέες εκτάσεις μέχρι την ολοκλήρωση της αναδάσωσης, όπως άλλωστε επιτάσσει το Σύνταγμα.
Θεωρούμε ατυχή τη σχετική νομολογία του ΣτΕ περί ανεμογεννητριών, η οποία διαμορφώθηκε από το θεωρητικό σκέλος της οικονομικής αυτής δραστηριότητας, χωρίς να ληφθεί υπόψη ποιά η πραγματική κατάσταση επί της εφαρμογής και αφορά το θέμα αυτό, όπως κάποτε έλεγε ως γενική θέση ο κ. Δεκλερής, σε κοινή συνέντευξη τύπου που έδωσε, μεταξύ των άλλων, μαζί με τον τέως περιφερειακό μας σύμβουλο και επικεφαλής της παράταξης.
• Καμμία συνολική εργολαβία για την αναδάσωση στους ιδιώτες, Η ιδιωτική επιχειρηματική πρωτοβουλία περιορίζεται στην παροχή στο ΔΗΜΟΣΙΟ, επιστημονικών και τεχνικών γνώσεων, που μπορεί να αποπληρώσει με το ίδιο παραπάνω αναφερόμενο κονδύλιο από την Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση
• Έλεγχος και προστασία της εναπομείνασας πανίδας και της χλωρίδας στις καμένες περιοχές και ενδυνάμωση υφισταμένων νησίδων δάσωσης και παρουσίας πανίδας κάθε είδους με όρους «οικοφυλακής»…
• Προσωρινή απαγόρευση του κυνηγιού για 5 χρόνια.
• Απαγόρευση της εκτός σχεδίου δόμησης σε όλη τη χώρα για 5 χρόνια.
• Άμεση ολοκλήρωση της κατάρτισης των δασικών χαρτών εντός ενός έτους (μέχρι 31.8.22), με προσωρινή εφαρμογή αποφάσεων διοικητικών Αρχών και Επιτροπών Ενστάσεων, αν τυχόν υπάρξουν ύστερα ένδικα μέσα. Η αναστολή αίρεται μόνο με την προβλεπόμενη ένδικη διαδικασία και κρίνεται δικαστικά.
• Συλλογική οργάνωση των πληγέντων, στην κατεύθυνση του νόμου 4430/2016 περί κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας, ώστε να διασφαλιστεί η καθολική στήριξη των πληγέντων, με διαφάνεια, δικαιοσύνη και αντικειμενικότητα και να αποφευχθεί η δημιουργία πελατειακών σχέσεων πάνω στα συντρίμμια.
Στο πλαίσιο αυτό και με τις παραπάνω προϋποθέσεις, πρέπει να καταγραφούν τα φυσικά και τα νομικά πρόσωπα που επλήγησαν, όπως και οι ακριβείς απώλειες σε περιουσία, γεωργικό και ζωικό κεφάλαιο.
Ένταξη στο ΕΣΠΑ των συλλογικοτήτων αυτών, που θα δημιουργηθούν με βάση τον παραπάνω νόμο, για ταχεία αποκατάσταση της ζημίας και ουσιαστική κρατική στήριξη στις διαδικασίες.
• Άμεσο άνοιγμα λογαριασμού στην Τράπεζα της Ελλάδος για χρηματικές δωρεές, η οποία εκφράζει μετοχικά το ελληνικό δημόσιο, ώστε να υπάρχει έλεγχος της κάθε δωρεάς και δίκαιη κατανομή. Η εφαρμογή τεχνολογικών διαδικασιών μπορεί να εφαρμοστεί, αν είναι προσβάσιμη από όλους τους πολίτες. Η εκμετάλλευση του πόνου είναι δύο φορές χειρότερη από τον ίδιο τον πόνο.
Μεσοπρόθεσμα μέτρα
• Εθνικό Κέντρο Περιβάλλοντος & Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΚΠΑΑ),
Άμεση συγκρότηση ανεξάρτητου οργανισμού με επιστημονικό και κοινωνικό περιεχόμενο, που θα ασχοληθεί:
Με τη συμβουλευτική αρμοδιότητα στην Κεντρική Διοίκηση και τους αυτοδιοικητικούς θεσμούς για το Περιβάλλον, με κοινωνική και επιστημονική τεκμηρίωση και με βάση κυρίως το γεωγραφικό και καιρικό στίγμα της χώρας μας διαχρονικά του φαινομένου της.
Την ενημερωτική δραστηριότητα για την κλιματική αλλαγή στη χώρα μας, με αντίστοιχες ατομικές και συλλογικές συμπεριφορές για την αποφυγή φαινομένων για την κλιματική αλλαγή ή έστω ελαχιστοποίηση των συνεπειών εξ αυτής.
Τον συντονισμό των δραστηριοτήτων προληπτικής προστασίας του περιβάλλοντος και τη διοργάνωση εκδηλώσεων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων, σεμιναρίων γύρω από το Περιβάλλον και τα προβλήματα που γεννά η κλιματική κρίση κλπ.
Η περιφερειακή του ανάπτυξη θα δώσει εύρος στην ενημέρωση και στη περιφέρεια. Εκεί η συνεργασία του με τις δασικές υπηρεσίες και τις μονάδες διαχείρισης των προστατευόμενων περιβαλλοντικά περιοχών θα ενδυναμώσει την αποτελεσματικότητα των στόχων και θα αποτρέψει αντιπεριβαλλοντικές τοπικές επιλογές.
Επιβάλλεται η ένταξη του Πράσινου Ταμείου στον οργανισμό, με σχετική οικονομική αυτοτέλεια του, ώστε να ελέγχεται η χρηματοδότηση δραστηριοτήτων για το περιβάλλον όχι μόνο από τον χαρακτήρα και το περιεχόμενο του έργου αλλά και τον στόχο σκοπιμότητας και την αποτελεσματικότητα σε γενικότερες επιλογές αποφεύγοντας πελατειακές συμπεριφορές.
Με τα ίδια κριτήρια, μέλος του θα συμμετέχει και στο ΕΠΕΡΑΑ, ειδικότερα για τον τομέα περιβάλλοντος.
Ο Οργανισμός αυτός υπάρχει.
Είναι εν υπνώσει ουσιαστικά και δόθηκε μάχη από τους Οικολόγους, όταν κινδύνεψε να καταργηθεί. Κάτι ξέραμε… Πέρα αυτών των γενικών, υπάρχει ένα Σχέδιο Κανονισμού Λειτουργίας στα χέρια της Αττικής Οικολογικής Απάντησης που είναι στη διάθεση οποιουδήποτε ενδιαφερομένου. Στο Σχέδιο Κανονισμού, που υπάρχει στα χέρια της παράταξης μας, προβλέπεται η συμμετοχή στο ευρύ ΔΣ του Οργανισμού εκπροσώπων οικολογικών ακτιβιστικών οργανώσεων και επιστημονικών οργανώσεων για το περιβάλλον.
Αναβάθμιση και ουσιαστική λειτουργία του –σχεδόν ανενεργού σήμερα- Οργανισμού, με στόχο την ενημέρωση της κοινωνίας για το περιβάλλον, τον συντονισμό των δραστηριοτήτων προληπτικής προστασίας του περιβάλλοντος και τη διοργάνωση εκδηλώσεων, εκπαιδευτικών προγραμμάτων, σεμιναρίων γύρω από το περιβάλλον και τα προβλήματα που γεννά η κλιματική κρίση κλπ.
• Αντικατάσταση του νόμου Χατζηδάκη με καινούριο νομοθέτημα, που θα λαμβάνει υπόψη του τα νέα δεδομένα, που έφερε η πρόσφατη οικολογική καταστροφή.
• Εισαγωγή νόμου αποκλειστικά για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, όπως σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
Εδώ π.χ. θα πρέπει να εξετασθεί στην Αττική το θέμα των υδάτινων πόρων, εν όψει αναμενομένης αύξησης της θερμοκρασίας, όπως ζήσαμε φέτος.
Τεχνικά μέτρα:
• Δασικές υπηρεσίες: Πλήρης και ολοκληρωμένη σύνδεση πρόληψης με πυρόσβεση και ουσιαστικές αρμοδιότητες σε περιφερειακό επίπεδο με πρόσληψη προσωπικού μέσω δημόσιων διαδικασιών πρόσληψης και με ισχυρή μοριοδότηση σε γνώσεις κλιματικής αλλαγής.
Μεταφορά των δασικών υπηρεσιών στο σύνολο τους στο αρμόδιο Υπουργείο Περιβάλλοντος.
• Πυροσβεστική Υπηρεσία: Αναδιάρθρωση κανονισμού λειτουργίας με το διαχωρισμό τμημάτων πυρόσβεσης και παρέμβασης σε φυσικές καταστροφές από το τμήμα που ασχολείται με την επίλυση εκτάκτων περιστατικών μέσα στον οικιστικό ιστό (π.χ. διάσωση προσώπων), όπως ισχύει σε όλα τα δυτικά κράτη, και με υπόδειγμα την οργάνωση των Η.Π.Α. Συμμετοχή στην πρόληψη με τμήμα «οικοφυλακής», που ελέγχει παράνομες δραστηριότητες στο φυσικό περιβάλλον σε συνεργασία με τις δασικές υπηρεσίες αλλά και δημόσιες ή εθελοντικές συλλογικότητες, που διαχειρίζονται οικολογικά προστατευόμενες από περιοχές.
Αποκέντρωση της πυρόσβεσης σε επίπεδο περιφερειακής αυτοδιοίκησης.
Αναδιάρθρωση της πυρόσβεσης στο περιφερειακό επίπεδο των μονάδων πυρόσβεσης δασών και λοιπών δραστηριοτήτων σχετικά με το Περιβάλλον.
Αναβάθμιση των γνώσεων του προσωπικού της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας με τα νέα και μελλούμενα με την κλιματική κρίση δεδομένα.
Συνεργασία οικοφυλακής, δασικών υπηρεσιών και μονάδων πολιτών, που διαχειρίζονται τόπους περιβαλλοντικής προστασίας, στην οργάνωση της πρόληψης. Με σύγχρονα δορυφορικά μέσα και επαναχωροθέτηση σε ευρύτερο επίπεδο των δασικών εκτάσεων, συγκροτημένη γεωγραφικά κατασκευή αναχωμάτων σε πυρκαγιές και διάνοιξη των αναγκαίων δασικών διόδων για δρόμους.
• Ουσιαστικές αρμοδιότητες, σύνδεση των αρμοδιοτήτων της πρόληψης με τη δασοπυρόσβεση, με μεταφορά τους συνολικά στις δασικές υπηρεσίες, ενισχυμένες με προσωπικό, κατάλληλα εκπαιδευμένο γύρω από τα νέα δεδομένα, που δημιουργεί η κλιματική κρίση.
• Εκσυγχρονισμός υλικού στη δασοπυρόσβεση.
Απόκτηση πυροσβεστικών αεροσκαφών με δυνατότητα για δράση μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας.
• Ενίσχυση με ανθρώπινο δυναμικό ειδικών γνώσεων περί της κλιματικής κρίσης στις επίγειες δυνάμεις πυρόσβεσης. Αποτελεί και λόγω της κλιματικής κρίσης αναγκαία επιλογή και σε άλλες χώρες. Οι επίγειες δυνάμεις πυρόσβεσης πρέπει να εφοδιασθούν με ικανό αριθμό νέων συσκευών τεχνολογίας, που ενισχύει τις δυνατότητες αποτελεσματικής πυρόσβεσης (π.χ. ειδικά άφλεκτα γυαλιά νυκτός).
• Κατάρτιση πίνακα εθελοντών πυροσβεστών, που θα έχουν ειδική εκπαίδευση και ίδια μέσα πυρόσβεσης, φυλασσόμενα σε δημόσιες αποθήκες εν καιρώ ηρεμίας. Έτσι διπλασιάζεται το προσωπικό επίγειας πυρόσβεσης χωρίς οικονομικό κόστος, από τον εθελοντισμό, με ίδια πυροσβεστικά μέσα, φυλασσόμενα σε δημόσιους χώρους, κατάλληλα για άμεση και έγκαιρη χρήση.
Νομικά μέτρα
Πλήρης αναθεώρηση του ποινικού σκέλους της σε θέματα εγκληματικής δραστηριότητας απέναντι στη φύση. Είναι ώριμο πλέον οι διεσπαρμένες σε ειδικό κεφάλαιο «Προσβολή φύσης και βιοποικιλότητας». Και κωδικοποίηση των διάσπαρτων ευκαιριακών και συγκυριακών ρυθμίσεων στο αστικό σκέλος.
Με τρεις άξονες:
Δασική εγκληματικότητα,
Φιλοζωία και γενικότερα βιοποικιλότητα. Ενδεικτικά: Τροποποίηση των αρχών συμβίωσης ανθρώπου ζώων μέσα από ένα αστικό πλαίσιο, κυρίως για την τοπική αυτοδιοίκηση.
Οικιστική και επιχειρηματική παρανομία
Χωροταξική και οικιστική παραβατικότητα. Και πολεοδομία με την εκτός σχεδίου δόμηση με σοβαρή διοικητική και οικονομική ποινή.
ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ.
¬¬¬
Δεν μπορεί η Διοίκηση να επιβραβεύει την παρανομία.
Κυνήγι
• Πλήρης αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου για το κυνήγι, με μακροπρόθεσμο στόχο την πλήρη απαγόρευσή του τουλάχιστον σε κάθε περίπτωση στο δημόσιο χώρο διαβίωσης της εγχώριας πανίδας, αν τελικά δεν κατοχυρωθεί συνολικά ο δολοφονικός χαρακτήρας της «διασκέδασης» αυτής.
Πρώτο βήμα η αποδέσμευση του ελέγχου του κυνηγιού …από τους κυνηγούς….
Κτηματολόγιο
• Ολοκλήρωση της όλης διαδικασίας εντός διετίας σε σχέση με την προτέρα της ίδρυσης του στη χώρα μας κατάσταση. Πέραν αυτού είναι ζωντανός θεσμικός οργανισμός και θα υπάρχει πάντα με τις διαφορές, αφού αφορά κοινωνικές και οικονομικές διαφορές πολιτών, με αρμόδια τα δικαστήρια.
Παιδεία:
Βασικός τομέας διαμόρφωσης περιβαλλοντικής συνείδησης
Θεσμοθέτηση μαθήματος στα σχολεία με αντικείμενο την κλιματική κρίση (σχηματισμός συλλογικής και ατομικής ευθύνης, ενταγμένο στο εγκύκλιο πρόγραμμα).
Ενημέρωση για την κλιματική κρίση στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης και τις συνέπειές της, τόσο για εμάς όσο και για τις γενιές που έρχονται.
Η ενημέρωση μπορεί να γίνει με καμπάνιες που θα φιλοξενηθούν σε όλα τα μέσα ενημέρωσης, δημόσια και ιδιωτικά. Διαδραστικά events ώστε οι πολίτες να συμμετέχουν στην κουβέντα.
Αντί επιλόγου, γιατί τώρα η πρωτοβουλία.
Σ’ αυτό το δίμηνο βιώσαμε την καταστροφή της χώρας μας. Η μισή Ελλάδα έπαψε να είναι αυτή που ξέραμε. Από λόγια έχουμε χορτάσει. Από έργα όμως….. η ψηφολαγνεία και η υποταγή του πατριωτικού και κοινωνικού συμφέροντος σε μια σχέση πελατειακής λειτουργίας της κοινωνίας μας, σε ένα εξαρτημένο έξωθεν κράτος πέρα από τα θεμιτά (αν θέλετε) όρια εξουσίας και πολιτών γρήγορα ακυρώνει το «θέλω» από το «μπορώ». Άρα με ζωντανά τα γεγονότα μπορούμε να μειώσουμε αυτή την απόσταση.
Πολλά από τα παραπάνω δεν αποτελούν καινοφανείς θέσεις, που διαμορφώθηκαν τώρα, στο φόντο της καταστροφής, αλλά πάγιες θέσεις του οικολογικού κινήματος, που αντιμετωπίζεται απρεπώς στο πολιτικό μας σύστημα και μη διερωτάστε, κατά συνέπεια, για την απουσία των Ελλήνων οικολόγων στην πολιτική πραγματικότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης χωρίς να λείπουν από τις σκέψεις αυτές και έντονα στοιχεία αυτοκριτικής. Είναι θετικό ότι ορισμένες από τις παραπάνω προτάσεις βρίσκονται ήδη στο πεδίο του δημόσιου διαλόγου τις τελευταίες μέρες. Ωστόσο πρέπει να σημειωθεί ότι, αν εφαρμοστούν χωρίς συνολικό, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό (ειδικά νομοθετικό), θα γυρίσουμε πίσω στην προχειρότητα των συγκυριακών λύσεων.
Ο οικολογικός χώρος στην Ελλάδα διαθέτει θέσεις και σε άλλα πολύ σημαντικά θέματα που μας απασχολούν, όπως π.χ. ενδεικτικά το Θαλάσσιο Περιβάλλον, με ισχυρά επιχειρήματα και για την εξωτερική μας πολιτική. Λείπει όμως εσκεμμένα από το πολιτικό προσκήνιο και όχι τυχαία.
Όμως αγαπάμε την πατρίδα μας και η πολιτική μας και κοινωνική δράση την υπηρετεί ανιδιοτελώς.
Η Αττική Οικολογική Απάντηση είναι στη διάθεσή σας, ανοιχτή στο διάλογο, πρόθυμη να βοηθήσει με βάση τις δυνατότητές της.
Για την «ΑΤΤΙΚΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ»
Διεύθυνση: Πλατεία Ομονοίας 12 – Αθήνα
Ο επικεφαλής νόμιμος εκπρόσωπός της
Κώστας Διάκος
πρώην περιφερειακός σύμβουλός της στην Περιφέρεια Αττικής