Τεστ δεξιοτήτων και επαγγελματικού προσανατολισμού πραγματοποίησε το Κέντρο Στήριξης Οικογένειας (ΚΕ.Σ.Ο.) –Εκκλησιαστικό Ίδρυμα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών μέσα από αλλεπάλληλες επισκέψεις σε σχολεία, από το Νοέμβριο έως και το Δεκέμβριο 2024, στο κέντρο της Αθήνας αλλά και σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας, όπως το ΠΕΠΑΛ Αλεξανδρούπολης, μέσω διαδικτυακής σύνδεσης, με αρωγό την τεχνολογία και τους διαδραστικούς πίνακες, που έχει τοποθετήσει στις σχολικές αίθουσες το Υπουργείο Παιδείας.
Οι επισκέψεις αυτές πραγματοποιήθηκαν με πρωτοβουλία του ΚΕ.Σ.Ο., εντελώς δωρεάν και υλοποιήθηκαν από το κλιμάκιο Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού του και εντάθηκαν μετά την επίσημη αναγνώριση από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, η οποία εστάλη τον Απρίλιο του 2024 σε όλες τις Διευθύνσεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στα ίδια τα σχολεία, καθώς και στα γραφεία Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού των σχολείων της Ομογένειας.
Η εγκύκλιος αυτή ήταν, ουσιαστικά, η αναγνώριση των μακροχρόνιων δράσεων όλων των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και αποτέλεσε το διαβατήριο για το πρόγραμμα, “Σχεδιάζοντας Επαγγέλματα με Αυτογνωσία”, που υλοποιεί εδώ και χρόνια με συνέπεια ο φορέας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
Η εκπαιδευτική ομάδα του ΚΕ.Σ.Ο. αποτελείται από την Διευθύντρια κα Μαίρη Πίνη, την πολύπειρη εκπαιδεύτρια, πιστοποιημένη από το EKΠΑ και τον ΕΟΠΠΕΠ κα Ειρήνη Ανδριώτη με την συνεργασία του κ. Κωνσταντίνου Σαλεβουράκη. Η κα Πίνη, κατά τις επισκέψεις και τις συνδέσεις προέτρεψε τα παιδιά να ακολουθούν τα όνειρα τους και μετέφερε τις ευχές του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερώνυμου, του αναπληρωτή Προέδρου Μητροπολίτη Φαναρίου κ. Αγαθάγγελου, καθώς και του Πρωτοσύγκελου της Ι.Α.Α. κ. Βαρνάβα. Επεξήγησε, ακόμα, στις σχολικές μονάδες και τις υπόλοιπες δράσεις που πραγματοποιούνται από το ΚΕ.Σ.Ο., όπως η Ψυχοκοινωνική Στήριξη, η αντιμετώπιση της Ενδοοικογενειακής βίας, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, οι φιλανθρωπικές δράσεις με άξονα την Υγεία, που εκπονούνται με την συνεργασία των εκάστοτε Περιφερειών, από κοινού με φορείς που διαθέτουν μνημόνια συνεργασίας.
Τα παιδιά, υπό την καθοδήγηση της κυρίας Ανδριώτη, των καθηγητών τους και του κυρίου Σαλεβουράκη, μέσα από τα ‘‘Τεστ Αυτογνωσίας’’, ανακάλυψαν τις δεξιότητες και τα χαρίσματα τους και έλαβαν τις απαραίτητες πληροφορίες των επαγγελμάτων, που προσανατολίζονται να ακολουθήσουν. Έλυσαν τις απορίες τους σχετικά με τις επιλογές των σχολών της προτίμησης τους, τους τρόπους αναζήτησης αυτών, που αφορούν κατά το πλείστον τα επαγγέλματα του μέλλοντος. Εμβάθυναν στις γνώσεις τους γύρω από τις διαφορές και τα πλεονεκτήματα μεταξύ ΕΠΑΛ, Ι.Ε.Κ. και Α.Ε.Ι.
Η ικανοποίηση που προέκυψε στους μαθητές αλλά και στους εκπαιδευτικούς με επίκεντρο τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό ήταν ο απώτερος στόχος και ο κοινός παρονομαστής όλων. Αυτός ήταν και ο λόγος που οι σχολικές μονάδες ζήτησαν από το ΚΕ.Σ.Ο. να επαναλάβει την πολύ βοηθητική αυτή δράση και την επόμενη χρονιά.
Μαριλένα Αναστασοπούλου